Według firmy analitycznej Flurry, w tygodniu poprzedzającym święta (19-25.12), kiedy najwięcej osób kupuje prezenty świąteczne, iPhone był zdecydowanie najpopularniejszym nowym smartfonem. Według danych firmy, która liczy aktywacje telefonów i wybranych aplikacji, iPhone’a wybrało aż 44% kupujących.
Drugie miejsce zajął Samsung z wynikiem o połowę niższym od Apple – 21%. Potem długo, długo nic… Reszta konkurencji to Huawei (3%) oraz LG, Amazon, Oppo, Xiaomi, Motorola (2%).
W zestawieniu nie pojawił się w ogóle Google Pixel.
Warto jednak zaznaczyć lekki spadek popularności iPhone’a i minimalny wzrost popularności smartfonów od Samsunga w porównaniu z ubiegłym rokiem: w 2015 r. w tym samym okresie iPhone’a wybrało 49,1% kupujących, a telefon Samsunga 19,8%.
Flurry zbadało też popularność tabletów i smartfonów z uwzględnieniem ich wielkości. Zdecydowanie największy wzrost popularności w ostatnich latach zanotowały phablety, czyli (wg kryteriów przyjętych przez Flurry) urządzenia z ekranem o przekątnej pomiędzy 5″ a 6,9″.
Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast: AirPods i najważniejsze wydarzenia w świecie Apple w 2016.
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: Flurry