Jak sprawdzić, czy nasz iPhone kwalifikuje się do bezpłatnej wymiany baterii

Tomek Czech   22 grudnia 2017

iphone-7-bateria

Apple przyznało, że w niektórych sytuacjach celowo zwalnia niektóre iPhone’y (wymieniło modele 6, 6s, SE i 7), żeby chronić je przed niespodziewanym wyłączaniem się i uszkodzeniem elektroniki. Głównym powodem jest starsza, “zużyta” bateria. Ale w zeszłym roku Apple przyznało też, że wypuściło na rynek partię iPhone’ów 6s z wadliwą baterią i uruchomiło program wymiany akumulatorów.

Jeśli więc posiadasz iPhone’a 6s i jeszcze nie sprawdziłeś, czy kwalifikuje się on do tego programu, warto to zrobić teraz.

Uwaga: rok temu, po starcie programu, otrzymaliśmy sygnały, że zdarzało, że autoryzowane serwisy Apple w Polsce bezpłatnie wymieniały też baterie w innych modelach iPhone’ów niż 6s – m.in. 5s czy 6 (ale raczej nie nowszych niż 6s). Jeśli Twój iPhone niespodziewanie się wyłącza lub zachowuje się dziwnie w inny sposób i podejrzewasz, że może mieć to związek z baterią, warto skontaktować się z jednym z serwisów i sprawdzić, czy Twój telefon nie kwalifikuje się do bezpłatnej wymiany baterii.

Program darmowej wymiany baterii w iPhonie 6s

Na swoich stronach Apple udostępnia narzędzie, za pomocą którego dowiesz się, czy bateria w Twoim iPhonie 6s może zostać bezpłatnie wymieniona.

Należy wejść na tę stronę i w odpowiednie miejsce wpisać numer seryjny iPhone’a (znajdziesz go w: Ustwienia -> Ogólne – To urządzenie…).

Jeżeli Twój telefon kwalifukuje się do programu, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Apple (ich listę znajdziesz tutaj), żeby ustalić dalsze kroki.

Żeby wadliwa bateria w Twoim iPhonie została wymieniona, telefon musi działać, a wyświetlacz nie może być stłuczony.

Przed oddaniem telefonu do serwisu należy:

  • zrobić kopię zapasową (przez iTunes lub do iCloud);
  • wyłączyć Find My iPhone;
  • skasować zawartość iPhone’a (Ustawienia -> Ogólne -> Wyzeruj -> Wymaż zawartość i ustawiania).

Po starcie programu w zeszłym roku, w większości autoryzowanych serwisów wymiana trwa około 5-7 dni roboczych.

Naprawy nie można dokonać poprzez sieci komórkowe.

Jeśli wymieniłeś już baterię na własną rękę, skontaktuj się z Apple żeby ustalić, czy przysługuje Ci zwrot kosztów.

Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast, w którym wspólnie z MacPodcast i Kompot podsumowujemy rok 2017 w świcie Apple.

MacBooki Pro tańsze nawet o 2100 zł

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: