Jak sprawdzić, czy nasz iPhone kwalifikuje się do bezpłatnej wymiany baterii

by Kuba on 22 grudnia 2017

iphone-7-bateria

Apple przyznało, że w niektórych sytuacjach celowo zwalnia niektóre iPhone’y (wymieniło modele 6, 6s, SE i 7), żeby chronić je przed niespodziewanym wyłączaniem się i uszkodzeniem elektroniki. Głównym powodem jest starsza, “zużyta” bateria. Ale w zeszłym roku Apple przyznało też, że wypuściło na rynek partię iPhone’ów 6s z wadliwą baterią i uruchomiło program wymiany akumulatorów.

Jeśli więc posiadasz iPhone’a 6s i jeszcze nie sprawdziłeś, czy kwalifikuje się on do tego programu, warto to zrobić teraz.

Uwaga: rok temu, po starcie programu, otrzymaliśmy sygnały, że zdarzało, że autoryzowane serwisy Apple w Polsce bezpłatnie wymieniały też baterie w innych modelach iPhone’ów niż 6s – m.in. 5s czy 6 (ale raczej nie nowszych niż 6s). Jeśli Twój iPhone niespodziewanie się wyłącza lub zachowuje się dziwnie w inny sposób i podejrzewasz, że może mieć to związek z baterią, warto skontaktować się z jednym z serwisów i sprawdzić, czy Twój telefon nie kwalifikuje się do bezpłatnej wymiany baterii.

Program darmowej wymiany baterii w iPhonie 6s

Na swoich stronach Apple udostępnia narzędzie, za pomocą którego dowiesz się, czy bateria w Twoim iPhonie 6s może zostać bezpłatnie wymieniona.

Należy wejść na tę stronę i w odpowiednie miejsce wpisać numer seryjny iPhone’a (znajdziesz go w: Ustwienia -> Ogólne – To urządzenie…).

Jeżeli Twój telefon kwalifukuje się do programu, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Apple (ich listę znajdziesz tutaj), żeby ustalić dalsze kroki.

Żeby wadliwa bateria w Twoim iPhonie została wymieniona, telefon musi działać, a wyświetlacz nie może być stłuczony.

Przed oddaniem telefonu do serwisu należy:

  • zrobić kopię zapasową (przez iTunes lub do iCloud);
  • wyłączyć Find My iPhone;
  • skasować zawartość iPhone’a (Ustawienia -> Ogólne -> Wyzeruj -> Wymaż zawartość i ustawiania).

Po starcie programu w zeszłym roku, w większości autoryzowanych serwisów wymiana trwa około 5-7 dni roboczych.

Naprawy nie można dokonać poprzez sieci komórkowe.

Jeśli wymieniłeś już baterię na własną rękę, skontaktuj się z Apple żeby ustalić, czy przysługuje Ci zwrot kosztów.

Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast, w którym wspólnie z MacPodcast i Kompot podsumowujemy rok 2017 w świcie Apple.

MacBooki Pro tańsze nawet o 2100 zł

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Link to our Facebook Page
Link to our Rss Page
Link to our Twitter Page
Link to our Youtube Page

Previous post:

Next post: