Kilka dni temu zadebiutowała nowa sieć społecznościowa – Vero, dostępna jedynie na smartfonach. Reklamowana jest jako sieć mająca zmienić nasze postrzeganie social media.
Reklamowała się również informacją, że pierwszy milion osób, które założą konto Vero, otrzyma dostęp do aplikacji za darmo. Pierwsza bańka pękła jednak szybko, w związku z ogromnym zainteresowaniem pojawiły się problemy techniczne i twórcy programu postanowili rozszerzyć promocję – aż do odwołania, każdy może dostać dostęp do aplikacji za darmo (na zawsze!).
Czym jednak Vero chce zrewolucjonizować social media? To mnie zaintrygowało.
Aplikacja nie posiada reklam i wszelakich “trackingów”. Jest prosta – pozwala nam po prostu udostępniać podobające się nam rzeczy – filmy, muzykę, zdjęcia.
Informacja o braku reklam sprowokowała mnie do przeczytania planu biznesowego. Ten jest następujący:
Unlike most of our competitors, Vero’s business model isn’t based on serving advertisements. As a subscription-based service, our users are our customers, not the product we sell to advertisers.
Our subscription model will allow us to keep Vero advertising-free, and to focus solely on delivering the best social experience instead of trying to find new ways to monetize our users’ behavior or tricking them back into the app with notifications.
Czyli w wolnym tłumaczeniu: nie chcą sprzedawać danych, polegać na zarobkach z reklam, tylko korzystać z popularnego w ostatnim czasie modelu subskrypcyjnego. Wszyscy użytkownicy, którzy zarejestrują się po zakończeniu obecnej promocji, będą zmuszeni niewielką (jeszcze nie wiadomo jaką) opłatę uiszczać.
Vero daje nam możliwość dodania trzech typów osób: bliskich przyjaciół, przyjaciół i “zwyczajnych znajomych”. Możemy zdecydować, której grupie udostępnimy nasz post.
Będziemy testować aplikację i jeśli cały pomysł rzeczywiście wypali, zrecenzujemy ją na łamach ThinkApple.
Na pierwszy rzut oka pomysł wydaje mi się ciekawy, ale czy potrzebujemy kolejnej sieci społecznościowej? Czas pokaże.
Aplikację na iOS znajdziecie w App Store.
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.