Najnowsze badania przeprowadzone przez Merrill Lynch Global Research (na grupie 32,5 tys. osób) pokazują, że średnio co piąty użytkownik smartofna z Androidem (dokładnie – 18,3% z nich) planuje kupić iPhone’a jako swój następy telefon. Najbardziej chętni na przesiadkę na iPhone’a są obecni użytkownicy HTC – aż 25% z nich zamierza wykonać taki ruch, natomiast najmniej ochoty na to mają posiadacze smartfona od Google – tylko 5%.
Przesiadkę na iPhone’a planuje aż 19% właścicieli smartfonów największego rywala Apple – Samsunga.
Wśród innych marek, procentowy udział użytkowników zamierzających zamienić swój telefon na smartfona z Cupertino wygląda następująco:
- Oppo: 22%
- Motorola: 20%
- Xiaomi: 20%
- Vivo: 20%
- Lenovo: 18%
- Huawei: 15%
- ZTE: 15%
- LG: 14%
- inne marki: 23%
Najbardziej lojalni wobec marki obecnie posiadanego smartfona z Androidem są użytkownicy Huawei – 54% z nich zamierza pozostać przy telefonach tej firmy, oraz Samsunga – 53%.
Najmniejszą lojalność wykazują posiadacze Motorolii (11%), ZTE (17%) i LG (29%).
A jak wyglądają preferencje posiadaczy iPhone’ów? Pozostanie przy marce z Cupertino deklaruje aż 70% z nich.
Spośród tych zamierzających się przesiąść, 10% nie wie jeszcze telefon jakiej firmy wybierze, 5% deklaruje przesiadkę na Huawei, 4% na Samsunga, a 2% na Oppo.
Przeczytaj też: Apple dominuje rynek smartfonów premium (czyli jedyną ligę, w której gra)