Jeżeli jesteś posiadaczem iPhone’a X z wadliwym wyświetlaczem, Apple może naprawić Twoje urządzenie za darmo w ramach nowego programy naprawczego. A jeśli posiadasz MacBooka Pro 13″ (bez Touch Bara) z dyskiem SSD 128 GB lub 256 GB sprawdź, czy powinieneś zgłosić się do serwisu na wymianę dysku.
Program wymiany wyświetlaczy w iPhone’ach X
Apple przyznaje, że w części zeszłorocznych iPhone’ów X może wystąpić problem braku reakcji urządzenia na dotyk w części lub na całości ekranu. Może się też zdarzać, że wyświetlacz reaguje, mimo że nie był dotknięty.
Nowy program naprawczy dla iPhone’ów X z powyższymi symptomami pozwala nam na darmową naprawę uszkodzonego ekranu. Wystarczy zgłosić się z telefonem do jednego z autoryzowanych serwisów Apple.
Przed zgłoszeniem koniecznie zrób kopię zapasową iPhone’a (w iTunes lub do iCloud). Trzeba pamiętać jeszcze o kilku innych kwestiach:
- jeśli telefon posiada jakieś uszkodzenia uniemożliwiające wymianę wadliwego wyświetlacza, będzie one musiałby być naprawione jeszcze przed wymianą ekranu. Serwis może obciążyć nas kosztami takiej naprawy;
- telefon nie może być NPO (No Power On) – musi się uruchamiać;
- autoryzowane serwisy nie wymieniają nieoryginalnych komponentów.
Więcej o tym programie naprawczym możecie przeczytać na oficjalnej stronie Apple.
Program serwisowania dysku SSD w 13-calowym MacBooku Pro (bez Touch Bara)
Drugi program naprawczy uruchomiony właśnie przez Apple dotyczy 13-calowych MacBooków Pro bez Touch Bara, z dyskami o pojemności 128 GB i 256 GB, sprzedawanych od czerwca 2017 r. do czerwca 2018 r. Firma z Cupertino ustaliła, że w “ograniczonej ilości” egzemplarzy takich laptopów występuje problem z dyskami SSD, który może spowodować utratę danych i awarię dysku.
Dyski, których dotyczy ten problem, będą serwisowane bezpłatnie przez autoryzowane serwisy Apple. Firma zaleca jak najszybsze oddanie dysku do serwisu.
Apple uruchomiło wyszukiwarkę, w której po numerze seryjnym możemy sprawdzić, czy nasz MacBook Pro jest objęty darmowym programem naprawczym.
Przed serwisowaniem należy koniecznie wykonać pełny backup danych, ponieważ dysk zostanie wymazany w ramach procesu serwisowania.
Proces serwisowania będzie wyglądał tak:
- technik uruchomi narzędzie w celu uaktualnienia oprogramowania sprzętowego dysku, co zajmie mniej więcej godzinę
- 13-calowy MacBook Pro zostanie zwrócony z zainstalowanym ponownie systemem macOS;
- po serwisowaniu konieczne będzie odtworzenie danych z backupu.
Więcej informacji znajdziesz tutaj.