Apple uruchomiło dwa nowe programy naprawcze – ekranu iPhone’a X i dysku SSD w 13-calowym MacBooku Pro bez Touch Bara (wszystkie szczegóły)

Łukasz Bernaczyk   12 listopada 2018

Jeżeli jesteś posiadaczem iPhone’a X z wadliwym wyświetlaczem, Apple może naprawić Twoje urządzenie za darmo w ramach nowego programy naprawczego. A jeśli posiadasz MacBooka Pro 13″ (bez Touch Bara) z dyskiem SSD 128 GB lub 256 GB sprawdź, czy powinieneś zgłosić się do serwisu na wymianę dysku.

Program wymiany wyświetlaczy w iPhone’ach X

Apple przyznaje, że w części zeszłorocznych iPhone’ów X może wystąpić problem braku reakcji urządzenia na dotyk w części lub na całości ekranu. Może się też zdarzać, że wyświetlacz reaguje, mimo że nie był dotknięty.

Nowy program naprawczy dla iPhone’ów X z powyższymi symptomami pozwala nam na darmową naprawę uszkodzonego ekranu. Wystarczy zgłosić się z telefonem do jednego z autoryzowanych serwisów Apple.

Przed zgłoszeniem koniecznie zrób kopię zapasową iPhone’a (w iTunes lub do iCloud). Trzeba pamiętać jeszcze o kilku innych kwestiach:

  • jeśli telefon posiada jakieś uszkodzenia uniemożliwiające wymianę wadliwego wyświetlacza, będzie one musiałby być naprawione jeszcze przed wymianą ekranu. Serwis może obciążyć nas kosztami takiej naprawy;
  • telefon nie może być NPO (No Power On) – musi się uruchamiać;
  • autoryzowane serwisy nie wymieniają nieoryginalnych komponentów.

Więcej o tym programie naprawczym możecie przeczytać na oficjalnej stronie Apple.

Program serwisowania dysku SSD w 13-calowym MacBooku Pro (bez Touch Bara)

Drugi program naprawczy uruchomiony właśnie przez Apple dotyczy 13-calowych MacBooków Pro bez Touch Bara, z dyskami o pojemności 128 GB i 256 GB, sprzedawanych od czerwca 2017 r. do czerwca 2018 r. Firma z Cupertino ustaliła, że w “ograniczonej ilości” egzemplarzy takich laptopów występuje problem z dyskami SSD, który może spowodować utratę danych i awarię dysku.

Dyski, których dotyczy ten problem, będą serwisowane bezpłatnie przez autoryzowane serwisy Apple. Firma zaleca jak najszybsze oddanie dysku do serwisu.

Apple uruchomiło wyszukiwarkę, w której po numerze seryjnym możemy sprawdzić, czy nasz MacBook Pro jest objęty darmowym programem naprawczym.

Przed serwisowaniem należy koniecznie wykonać pełny backup danych, ponieważ dysk zostanie wymazany w ramach procesu serwisowania.

Proces serwisowania będzie wyglądał tak:

  • technik uruchomi narzędzie w celu uaktualnienia oprogramowania sprzętowego dysku, co zajmie mniej więcej godzinę
  • 13-calowy MacBook Pro zostanie zwrócony z zainstalowanym ponownie systemem macOS;
  • po serwisowaniu konieczne będzie odtworzenie danych z backupu.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: