Przełomowy hackathon w historii Abbey Road Studios z udziałem Miquido i Microsoft – relacja

Redakcja   12 listopada 2018

Takiego wydarzenia na styku nowych technologii i branży muzycznej jeszcze nie było. Abbey Road Studios – słynne studio nagrań znane z produkcji The Beatles czy Daft Punk wraz z Abbey Road Red – organizowało pierwszy w swojej historii hackathon. Głównymi partnerami tego przedsięwzięcia byli krakowski software house Miquido i Microsoft (Miquido to jedyna firma z Polski wspierająca imprezę).

Ideą wydarzenia było znalezienie nowych sposobów wykorzystania technologii w branży muzycznej, a tym samym zmierzenie się z wyzwaniami, które aktualnie napotykają twórcy muzyki na całym świecie. Wydarzenie rozpoczęło się w sobotę 10 listopada w siedzibie Abbey Road Studios w Londynie, a najlepsze i zwycięskie rozwiązania jury ogłosiło dzień później.

Cała naprzód w kierunku innowacji

Zadaniem uczestników hackathonu było odkrywanie nowych ścieżek w produkcji muzyki w oparciu o innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na pytanie: “Jak będziemy tworzyć muzykę w roku 2030?” odpowiedzi poszukiwało kilkanaście zespołów składających się z programistów, muzyków, specjalistów AI, machine learning, projektantów czy producentów. Każdy z nich mógł liczyć na wsparcie doświadczonych mentorów reprezentujących oba światy.

Decyzja o udziale w hackathonie Abbey Road Studios nie była przypadkowa. Jako Miquido zrealizowaliśmy wiele aplikacji mobilnych i serwisów m.in. dla branży muzycznej, dlatego z chęcią dzielimy się doświadczeniem w zakresie najnowszych technologii, Data Science i UX – powiedział Krzysztof Gudowski, ekspert rozwoju biznesu w Miquido i członek Jury hackathonu.

Uczestnicy mogli korzystać z API, narzędzi Microsoftu udostępnionych specjalnie na tę okazję, a nawet katalogu Universal Music Group, w którym znalazło się 14 000 utworów gwiazd, takich jak: Frank Sinatra, Michael Jackson, Rihanna czy Hans Zimmer.

Doświadczeni w branży muzycznej

By ocenić powstałe rozwiązania oparte m.in. na wykrywaniu obiektów, rozpoznawaniu twarzy, głosu, a nawet emocji, do jury zaproszono najlepszych ekspertów w swoich dziedzinach:

  • Isabel Garvey, MD, Abbey Road Studios
  • Krzysztof Gudowski, Business Developer, Miquido
  • Jay Katsuyama, VP Technology, Universal Music Group
  • Steve Kelly, Senior Director of Innovation and Technology, Universal Music Group
  • David Hawkes, Managing Director, Commercial (UK), Universal Music Group
  • Noelle LaCharite, Leading Applied AI DevEx, Microsoft

Podczas hackathonu Miquido przyznało nagrodę pieniężną projektowi “HRMNI” za najbardziej innowacyjne rozwiązanie oparte o zasadę UX-first.

Szczegółowa relacja z wydarzenia i wywiady z artystami są dostępne na Facebooku i Twitterze Miquido oraz widoczne pod #RedHackathon.

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: