Takiego wydarzenia na styku nowych technologii i branży muzycznej jeszcze nie było. Abbey Road Studios – słynne studio nagrań znane z produkcji The Beatles czy Daft Punk wraz z Abbey Road Red – organizowało pierwszy w swojej historii hackathon. Głównymi partnerami tego przedsięwzięcia byli krakowski software house Miquido i Microsoft (Miquido to jedyna firma z Polski wspierająca imprezę).
Ideą wydarzenia było znalezienie nowych sposobów wykorzystania technologii w branży muzycznej, a tym samym zmierzenie się z wyzwaniami, które aktualnie napotykają twórcy muzyki na całym świecie. Wydarzenie rozpoczęło się w sobotę 10 listopada w siedzibie Abbey Road Studios w Londynie, a najlepsze i zwycięskie rozwiązania jury ogłosiło dzień później.
Cała naprzód w kierunku innowacji
Zadaniem uczestników hackathonu było odkrywanie nowych ścieżek w produkcji muzyki w oparciu o innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na pytanie: “Jak będziemy tworzyć muzykę w roku 2030?” odpowiedzi poszukiwało kilkanaście zespołów składających się z programistów, muzyków, specjalistów AI, machine learning, projektantów czy producentów. Każdy z nich mógł liczyć na wsparcie doświadczonych mentorów reprezentujących oba światy.
Decyzja o udziale w hackathonie Abbey Road Studios nie była przypadkowa. Jako Miquido zrealizowaliśmy wiele aplikacji mobilnych i serwisów m.in. dla branży muzycznej, dlatego z chęcią dzielimy się doświadczeniem w zakresie najnowszych technologii, Data Science i UX – powiedział Krzysztof Gudowski, ekspert rozwoju biznesu w Miquido i członek Jury hackathonu.
Uczestnicy mogli korzystać z API, narzędzi Microsoftu udostępnionych specjalnie na tę okazję, a nawet katalogu Universal Music Group, w którym znalazło się 14 000 utworów gwiazd, takich jak: Frank Sinatra, Michael Jackson, Rihanna czy Hans Zimmer.
Doświadczeni w branży muzycznej
By ocenić powstałe rozwiązania oparte m.in. na wykrywaniu obiektów, rozpoznawaniu twarzy, głosu, a nawet emocji, do jury zaproszono najlepszych ekspertów w swoich dziedzinach:
- Isabel Garvey, MD, Abbey Road Studios
- Krzysztof Gudowski, Business Developer, Miquido
- Jay Katsuyama, VP Technology, Universal Music Group
- Steve Kelly, Senior Director of Innovation and Technology, Universal Music Group
- David Hawkes, Managing Director, Commercial (UK), Universal Music Group
- Noelle LaCharite, Leading Applied AI DevEx, Microsoft
Podczas hackathonu Miquido przyznało nagrodę pieniężną projektowi “HRMNI” za najbardziej innowacyjne rozwiązanie oparte o zasadę UX-first.
Szczegółowa relacja z wydarzenia i wywiady z artystami są dostępne na Facebooku i Twitterze Miquido oraz widoczne pod #RedHackathon.