Stało się to, czego należało się spodziewać – Samsung oświadczył wczoraj, że odwołuje zaplanowaną na 26 kwietnia premierę Galaxy Fold. Na razie nie wyśle też egzemplarzy zamówionych w przedsprzedaży. Nową datę premiery mamy poznać „w ciągu najbliższych tygodni”.
Trudno się jednak spodziewać szybkiego powrotu Folda. Wydaje się, że z urządzeniem jest naprawdę wiele problemów – nie dotyczą one jedynie folii ochronnej, którą zerwali niektórzy recenzenci. Ci z nich, którzy jej usunęli, również zgłaszali poważne problemy z funkcjonowaniem Folda. Wielu z nich twierdzi, że są one natury konstrukcyjnej, że wyglądają na powstałe już na etapie projektowania urządzenia, w związku z czym szybkie ich wyeliminowanie jest niemożliwe.
Producent oficjalnie podaje, że:
Wstępne wnioski z analizy zgłoszeń dotyczących ekranu wskazują, że przyczyną problemu mogą być siły działające na górne i dolne elementy zawiasu, które są odsłonięte, a które pozwalają uzyskać kształt urządzenia. Pojawił się także przypadek, w którym substancje znalezione wewnątrz urządzenia wpływały na zachowanie ekranu.
I dodaje, że „niektórzy [recenzenci] zwrócili też uwagę na elementy wymagające dalszych usprawnień, tak by zapewnić najlepsze doświadczenia z jego użytkowania”.
Samsung oficjalnie przyznaje więc, że dziennikarze zostali beta-testerami ich nowego urządzenia. To oczywiście ogromnie kompromitujące dla południowokoreańskiej firmy, ale dzięki temu w ostatniej chwili udało się jej uniknąć jeszcze większej kompromitacji – tego, że beta-testerami staliby się użytkownicy, którzy wydali na Folda 2 tys. dolarów.
A wystarczyło wziąć przykład z AirPower…
Pełna treść oświadczenia Samsunga:
Niedawno zaprezentowaliśmy nową kategorię mobilnych urządzeń: smartfon, wykorzystujący wiele zupełnie nowych technologii oraz materiałów, które pozwoliły stworzyć na tyle elastyczny ekran, aby mógł się on złożyć. Jesteśmy niezwykle zachęceni pozytywnymi emocjami jakie wywołał Galaxy Fold.
Podczas gdy wielu recenzentów podzieliło się z nami tym, jak wielki potencjał dostrzegają w tym urządzeniu, niektórzy zwrócili też uwagę na elementy wymagające dalszych usprawnień, tak by zapewnić najlepsze doświadczenia z jego użytkowania.
Aby w pełni ocenić ich opinie oraz przeprowadzić dalsze testy wewnętrzne postanowiliśmy opóźnić wprowadzenie na rynek Galaxy Fold. W ciągu kilku tygodni przekażemy nową datę rozpoczęcia sprzedaży.
Wstępne wnioski z analizy zgłoszeń dotyczących ekranu wskazują, że przyczyną problemu mogą być siły działające na górne i dolne elementy zawiasu, które są odsłonięte, a które pozwalają uzyskać kształt urządzenia. Pojawił się także przypadek, w którym substancje znalezione wewnątrz urządzenia wpływały na zachowanie ekranu.
Podejmiemy działania, by jeszcze lepiej zabezpieczyć ekran. Dodatkowo upewnimy się, aby informacja dotycząca ochrony oraz korzystania z ekranu, w tym warstwy ochronnej, była dla użytkowników jasna i czytelna, tak by konsumenci mogli w pełni wykorzystać potencjał Galaxy Fold.
Cenimy sobie zaufanie, jakim obdarzają nas nasi klienci, a którzy są dla nas najwyższym priorytetem. Aby móc przewodzić branży, Samsung jest zobowiązany do bliskiej współpracy z klientami oraz partnerami. Chcemy im podziękować za ich cierpliwość oraz zrozumienie.