Apple: iPady i nowe technologie pomagają uchodźcom zdobywać wykształcenie i integrować się w Europie

Tomek Czech   13 czerwca 2019

Apple opublikowało kolejny raport opisujący działania firmy na rzecz zwiększania dostępności nowych technologii w edukacji. Tym razem firma z Cupertino skupiła się na na tym, jak iPady pomagają dzieciom uchodźców przezwyciężać problemy w szkole, nauczyć się nowego języka i łatwiej integrować się ze społeczeństwem.

„Gdy słowa nie wystarczają, nauczyciele znajdują wspólny język z uczniami za pomocą iPada”.

Apple opisuje sytuację w szkole w Düsseldorfie, w której uczy się 325 uczniów pochodzących z 39 krajów.

Zróżnicowanie uczniów w klasach to odbicie zmian zachodzących w Niemczech i Europie. W ostatnich pięciu latach w tym regionie obserwowano największy napływ imigrantów i uchodźców od czasów Drugiej Wojny Światowej. Wielu z nich doświadczyło wojny i przemocy na Bliskim Wschodzie, co jest dodatkowym wyzwaniem dla nauczycieli, którzy muszą radzić sobie nie tylko z różnymi językami, ale też zupełnie różnymi alfabetami. Wiele dzieci nigdy wcześniej nie uczęszczało do szkoły.

Odkąd szkoła wdrożyła politykę „1 iPad dla każdego ucznia”, współczynnik ukończenia szkoły wzrósł o 20% i wynosi teraz 100%.

Do klasy, którą uczą Nick Kyriakidis i Sinaan El Haq Hadjeri uczęszczają uczennice i uczniowie z Syrii, Afganistanu, Iraku i Kenii. Nauczyciele podkreślają, że iPady są dla nich najważniejszym narzędziem przełamywania bariery językowej – pozwalają pracować uczniom i uczennicom we własnym tempie, kiedy uczą się nowego języka.

„iPady pozwalają im na bardziej indywidualną pracę i przełamywanie bariery strachu przed udzielaniem odpowiedzi na głos, przed całą klasą” – mówi Kyriakidis.

Nauczyciel opracował cały zestaw lekcji w aplikacji Keynote. Uczennice i uczniowie często wykorzystują aplikację Dyktafon do nagrywania i odsłuchiwania własnych wypowiedzi przy nauce języka niemieckiego.

W swoim raporcie Apple opisuje też inne przykłady wykorzystania iPadów oraz innych sprzętów i narzędzi firmy w europejskich szkołach, m.in. we Francji, Szwecji i Walii.

W maju Apple ogłosiło współpracę z Malala Fund i Simplon, z którymi organizuje we Francji lekcje programowania w Swift dla defaforyzowanych grup, ze zwróceniem szczególnej uwagi na uchodźców oraz przesiedlone młode kobiety.

W ramach programu Everyone Can Code Apple zapewnia iPady i inne urządzenia, szkolenie dla trenerek i trenerów oraz środki na ich zatrudnienie.

Źródło

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: