iPhone XR z rekordową sprzedażą w USA – najlepszą od czasu iPhone’a 6 i 6s

Łukasz Bernaczyk   23 lipca 2019

Analitycy z CIRP opublikowali kwartalny raport dotyczący sprzedaży poszczególnych modeli iPhone’a w USA. iPhone XR był niekwestionowanym liderem z blisko 50-procentowym udziałem w sprzedaży wszystkich smartfonów Apple. Są też ciekawe dane dotyczące usług firmy z Cupertino.

Sprzedaż poszczególnych modeli iPhone’a

Dane dotyczące sprzedaży poszczególnych modeli iPhone’a w drugim kwartale kalendarzowym (jest to trzeci kwartał fiskalny dla Apple) nie pozostawia złudzeń: to nie zeszłoroczne flagowce – iPhone XS i XS Max, a tańszy XR rządzi na amerykańskim rynku. Dokładnie 48% procent udziału w całkowitej sprzedaży przynależy do budżetowego modelu XR.

Dla porównania – to więcej niż najlepiej sprzedające się iPhone’y 8 Plus i X razem wzięte (w analogicznym okresie ubiegłego roku).

iPhone XR osiągnął najlepszy kwartalny wynik sprzedaży pojedynczego modelu od czasu iPhone’a 6 w 2015 r. i iPhone 6s w 2016 r. (które, dodatkowo, miały łatwiej, bo dostępne wtedy były dwa, a nie trzy nowe modele).

Łącznie cała ubiegłoroczna linia (iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR) stanowi 67% całej sprzedaży smartfonów Apple w wspomnianym okresie.

Sprzedaż usług

Przy okazji specjaliści z CIRP przeanalizowali również sprzedaż usług Apple na terenie USA w trzecim kwartale fiskalnym Apple (drugi kwartał kalendarzowy 2019 roku).

Z zawartych w raporcie danych wynika, że największym powodzeniem wśród użytkowników iPhone’ów cieszy się przestrzeń dyskowa iCloud. Usługa tą wykupuje średnio prawie co drugi użytkownik smartfonów Apple (48%).

Na drugim miejscu uplasowała się Apple Music, które kupuje 35% użytkowników iPhone’ów.

W prawdzie dane dotyczą rynku amerykańskiego, myślę jednak, że gdyby taką samą analizę przeprowadzić w Polsce, wyniki byłyby bardzo zbliżone.

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Źródło

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: