Zbity ekran czy inne uszkodzenie iPhone’a od teraz niekoniecznie musi wiązać się z wizytą w punkcie serwisowym. Apple uruchomiło właśnie usługę, w ramach której to autoryzowany serwisant przyjedzie do domu klienta i na miejscu naprawi uszkodzonego iPhone’a.
Na wstępie zaznaczę, że – jak zapewne podejrzewaliście – usługa ta jest obecnie dostępna tylko w USA , w dodatku tylko w wybranych miastach, takich jak San Francisco, Los Angeles, Nowy Jork, Chicago, Houston czy Dallas.
Naprawę uszkodzonego iPhone’a można zamówić do swojego domu czy biura. Wystarczy wejść na stronę wsparcia technicznego Apple i wybrać opcję naprawy „onsite”, a następnie ustalić termin wizyty technika.
Co ciekawe, napraw z dojazdem pod wskazany adres nie wykonują pracownicy Apple, lecz specjaliści z firm będących autoryzowanymi punktami serwisowymi (tzw. ASP), jak np. Go Tech Services w USA.
Na razie nie wiadomo, jakie są koszty takiej naprawy, gdyż Apple nigdzie ich nie wyszczególniło. Jedyną informacją na ten temat jest notka wspominająca o tym, że do standardowej ceny naprawy może zostać doliczona opłata za dojazd do klienta.
Nie wiadomo też do końca, jaki jest zakres napraw wykonywanych u klienta. Wiemy, że obejmuje na przykład wymianę zbitego ekranu, ale już nie wymianę baterii.
Naprawa „onsite” to nowa, ciekawa opcja, która w przypadku Apple była dotychczas zastrzeżona wyłącznie dla klientów biznesowych. Ciekawe, jak przyjmie się wśród klientów indywidualnych i jeszcze bardziej ciekawe, czy Apple zamierza rozszerzyć ofertę napraw u klienta na inne kraje, w tym na Polskę.