iPhone’y coraz mocniej dominują amerykański rynek smartfonów. Według danych firmy Flurry Analytics, 9 na 10 najczęściej aktywowanych smartfonów w czasie minionych świąt miało logo nadgryzionego jabłka.
Christmas Day, czyli 25 grudnia, to ten dzień w roku, w którym w Stanach Zjednoczonych każdego roku aktywuje się najwięcej nowych smartfonów, będących najczęściej prezentami gwiazdkowymi. To zatem bardzo dobra okazja do obserwacji aktualnych trendów na rynku.
Według danych Flurry Analytics, w tym roku na liście 10 najczęściej aktywowanych modeli smartfonów pierwsze 9 miejsc zajęły iPhone’y.
Najpopularniejszy był zeszłoroczny iPhone 11. Drugie miejsce zajął najtańszy z flagowców sprzed dwóch lat – iPhone XR. Trzecie i czwarte miejsce to już tegoroczne flagowce – odpowiednio iPhone 12 Pro Max i iPhone 12.
Budżetowy model z tego roku – iPhone SE 2. gen., zajął szóste miejsce. Na liście znajdziemy też trzyletnie już iPhone’y 8 i 8 Plus.
Jedyny w pierwszej dziesiątce smartfon nie wyprodukowany przez Apple to LG K30.
Jak zauważają analitycy Flurry, że sukces tańszych modeli – iPhone’a 11 oraz iPhone’a XR, świadczy o tym, że w tym roku Amerykanie byli nieco bardziej oszczędni niż w ubiegłych latach. Wskazuje na to również ogólna liczba aktywacji nowych smartfonów, która w tym roku była aż o 23% niższa niż w 2019 r.
Informacje do swoich analiz Flurry pozyskuje z ponad miliona aplikacji mobilnych, dostarczających danych z około 2 miliardów smartfonów miesięcznie.