Nowy rok, nowe wyzwania! Dzisiaj startuje ważny dla nas projekt, nad którym razem z iSpot – największym w Polsce autoryzowanym sprzedawcą i serwisem Apple, pracowaliśmy od dawna. Jego celem jest popularyzacja wiedzy na temat technicznych zagadnień związanych ze sprzętem firmy z Cupertino oraz ułatwienie dostępu do profesjonalnego wsparcia technicznego naszym Czytelnikom i Czytelniczkom.
It works like magic… but sometimes it doesn’t
Siłą Apple jest to, że tworzy sprzęt, który „po prostu działa”. To zresztą trend charakterystyczny dla całej współczesnej elektroniki użytkowej – nie musimy posiadać niemal żadnej wiedzy technicznej, żeby jej używać. Nie musimy na przykład, jak kiedyś, „formatować” baterii przed pierwszym uruchomieniem , nie mówiąc już o rozkręcaniu urządzeń w celu wymiany baterii, dodania pamięci RAM czy choćby zwykłego „przeczyszczenia”. Wręcz przeciwnie – sami raczej nie powinniśmy zaglądać do naszych napakowanych najnowszymi technologiami sprzętów.
Ale nie oznacza to, że techniczna wiedza o produktach, których używamy, w ogóle nie jest nam potrzebna – przydaje się z dwóch przyczyn. Po pierwsze – w zwykłym, codziennym użytkowaniu. Warto wiedzieć, jak dbać o swój sprzęt, żeby w jak najlepszym stanie służył nam przez wiele lat – jak go czyścić, jak zabezpieczać, konserwować, jak przechowywać czy transportować. Choć wiele rzeczy dzieje się teraz automatycznie, np. zarządzenie procesem ładowania, warto wiedzieć, jak dbać o baterię, żeby zachować jej wysoką sprawność jak najdłużej (samo Apple dzieli się takimi wskazówkami).
Po drugie – musimy wiedzieć, co robić, gdy sprzęt odmówi posłuszeństwa. Apple wyróżnia się na tle konkurencji niską awaryjnością, ale nie jest przecież tak, nic nigdy się nie psuje. Co takiej sytuacji zrobić? Gdzie się zgłosić? Jakie mamy prawa jako konsumenci? Co obejmuje gwarancja, a czego nie? Jak wygląda proces reklamacji, naprawy itd.? Taka wiedza też jest niezbędna każdemu użytkownikowi produktów Apple.
Dlatego wraz z iSpot chcemy zacząć Wam te tematy przybliżać. Opowiedzieć o nich jak najprostszym i jak najciekawszym językiem.
Nie będzie to jedynie wiedza teoretyczna – wszystkie treści będziemy przygotowywać razem ze specjalistami serwisowymi iSpot – od techników, aż po kierowników punktów serwisowych. Czyli z osobami, które mają do czynienia ze sprzętem z nadgryzionym jabłkiem na co dzień, znają jego tajniki i wiedzą wiele o usterkach, zgłaszanych im przez Klientów. Ekspertami, którzy są na bieżąco z nowinkami technologicznymi, a także z zapartym tchem śledzą wszystkie kolejne konferencje Apple.
Zajrzymy też do Centrów Serwisowych iSpot – pokażemy Wam, jak w polskich realiach wyglądają punkty wzorowane na zagranicznych Apple Store.
Rozprawimy się również z mitami dotyczącymi autoryzowanych Serwisów Apple, ponieważ wiele informacji krążących po sieci nie pokrywa się z prawdą. Z pomocą pracowników Serwisu iSpot, na łamach ThinkApple szczegółowo wyjaśnimy, kiedy sprzęt kwalifikuje się do naprawy, a kiedy AASP (Apple Authorized Service Provider) może zaproponować wyłącznie wymianę całej jednostki na wolną od wad. A może interesuje Was, jakie są różnice pomiędzy autoryzowanym a nieautoryzowanym serwisem? Albo jakie usprawnienia i możliwości ma jeden i drugi typ serwisu? Opowiemy o wszystkim, włącznie z komentarzem, dlaczego Apple tak bardzo zachęca do korzystanie z usług autoryzowanych punktów.
Chcemy też zwiększyć Wasz dostęp do pomocy technicznej ułatwiając kontakt ze specjalistami Serwisu iSpot. Będziemy również organizować wspólne akcje, dzięki którym skorzystacie z pomocy serwisowej iSpot w wygodny sposób i na najbardziej korzystnych zasadach.
Dlaczego właśnie iSpot?
iSpot, który wywodzi się z firmy SAD, był pierwszym autoryzowanym sprzedawcą oraz dystrybutorem sprzętu Apple w Polsce. Już wiele lat temu uzyskał certyfikat Apple Authorized Service Provider, nadawany oczywiście przez samego producenta. Ma zatem ogromne doświadczenie, którym teraz, w ramach naszego wspólnego projektu, podzieli się z Wami.
W ostatnich latach iSpot niezwykle pozytywnie wyróżnia się na polskim rynku autoryzowanych serwisów Apple – wielokrotnie udowadniał, że podchodzi do serwisu bardzo poważnie, że nieustannie się rozwija – otworzył pierwsze w Polsce specjalistyczne Centrum Serwisowe (i niedługo planuje otworzyć kolejne), rozwinął i unowocześnił istniejące punkty serwisowe, podwoił liczbę serwisantów, żeby skrócić czas obsługi serwisowej, wprowadził bezpłatną dla wszystkich usługę door-to-door, przygotował kompleksowy cennik obejmujący również naprawy sprzętów Mac oraz – działając transparentnie – upublicznił pełną listę usług serwisowych.
Na czele serwisu stanęła wykwalifikowana ekspertka i zarazem charyzmatyczna liderka, która postawiła sobie za cel uczynienie z iSpot najbardziej profesjonalnego i najlepiej ocenianego przez Klientów Autoryzowanego Serwisu Apple w Polsce.
Zachęcamy Was do interakcji – do zadawania pytań, sugerowania kolejnych tematów, którymi chcielibyście, żebyśmy się zajęli, do komentowania – bardzo zależy nam, żeby tworzyć ten projekt razem z Wami!