Apple rozbija bank – ogłasza kolejne rekordowe wyniki finansowe. Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w każdej kategorii

Tomek Czech   28 lipca 2021

Apple ogłosiło wyniki finansowe za drugi kwartał 2021 r. (dla firmy to trzeci kwartał fiskalny). Przychód wyniósł 81,4 miliarda dolarów, co oznacza wzrost aż o 36% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. To rekord – najwyższe przychody osiągnięte przez Apple w drugim kwartale roku.

Wyniki finansowe Apple za drugi kwartał 2021

Oprócz historycznej wysokości przychodów, firma osiągnęła też dwucyfrowy wzrost sprzedaży w każdej kategorii produktowej.

Sprzedaż iPhone’ów wzrosła aż o blisko 50% w porównaniu z poprzednim rokiem, mimo że Apple nie wprowadziło w tym kwartale żadnego nowego modelu swojego smartfona.

Wzrosła także sprzedaż iPadów oraz Maców, najprawdopodobniej spowodowana niesłabnącym zapotrzebowaniem na tego typu sprzęty do coraz bardziej popularnej (często też po prostu koniecznej) pracy zdalnej. W poprzednim kwartale Apple wprowadziło też na rynek zarówno nowe iPady (iPad Pro 11” i 12,9” z M1), jak i nowego Maca (iMac 24” z M1).

Kategoria usług wygenerowała największy przychód kwartalny w historii (17,5 mld dol.) – sprzedaż wzrosła aż o 33% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Bardzo duży wzrost sprzedaży (+36%) zanotowała też kategoria „urządzenia ubieralne, dom i akcesoria”.

Przychody w poszczególnych kategoriach:

  • iPhone: 39,57 mld dol. (+49,7%)
  • Mac: 8,24 mld dol. (+16,38%)
  • iPad: 7,37 mld dol. (+12%)
  • Urządzenia ubieralne, dom i akcesoria: 8,78  mld dol. (+36,12%)
  • Usługi: 17,49 mld dol. (+32,9%)

W ostatnich trzech miesiącach firma z Cupertino osiągnęło najwyższe w historii przychody we wszystkich regionach geograficznych (biorąc pod uwagę drugi kwartał roku). Również baza aktywnych urządzeń Apple na całym świecie wzrosła do nienotowanych wcześniej rozmiarów (nie podano dokładnej liczby).

Dochód wyniósł aż 21,7 mld dol., a średnia prowizja na sprzęcie 36% (na usługach – 69,8%).

Udział poszczególnych kategorii produktowych w przychodach Apple za 2. kwartał 2021 r.:

Sprzedaż w poszczególnych regionach geograficznych:

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

Źródło

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: