Dobrze przemyślana strategia marketingowa zawiera cały szereg procesów SEO, związanych z poprawą widoczności swojej strony, a także zapewnieniem większego ruchu nowych użytkowników. Jednym z podstawowych elementów SEO jest strategia link-buildingu, uwzględniająca zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. W jaki sposób pozyskać wartościowe linki zewnętrzne, które zwiększą siłę naszej witryny? Weryfikujemy sprawdzone rozwiązania.
Artykuły sponsorowane wykonywane w ramach współpracy
Artykuły sponsorowane, będące efektem współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie nowych, wartościowych linków. Utrzymywanie dobrych relacji z partnerami biznesowymi z pewnością ułatwi uzyskanie pozwolenia na opublikowanie artykułu eksperckiego ze zmyślnie wplecionymi linkami kierującymi użytkownika do naszej strony. Nic nie stoi na przeszkodzie, by taka umowa miała postać dwustronną, w której to my udostępnimy na swojej stronie artykuł ekspercki partnera.
Regularne budowanie portfolio linkowego w oparciu o artykuły sponsorowane to powszechnie stosowana metoda, która gwarantuje odpowiednie rezultaty. W przypadku braku potencjalnych partnerów możemy skorzystać z usług platformy lub agencji zrzeszającej serwisy i oferującej usługę publikacji artykułu sponsorowanego.
Prowadź osobny blog firmowy
Chcemy pozyskać linki zewnętrzne samodzielnie, poprzez osobny serwis? Spróbujmy swoich sił z firmowym blogiem, na którym dzielić będziemy się ekspercką wiedzą z zakresu specyfiki naszej branży. Nie od dzisiaj zresztą wiadomo, że wysokiej jakości, unikalny content to jeden z najważniejszych elementów skutecznej strategii, której wynikiem jest prawidłowa optymalizacja seo.
Blog w swoich treściach powinien nawiązywać w subtelny sposób do usług i produktów oferowanych przez naszą firmę, a odpowiednie umieszczenie linków, czy to w postaci anchorów, czy linków brandowych zwiększy naszą widoczność, poprawi wyniki wyszukiwania i zwiększy częstotliwość indeksacji podstron przez algorytmy Google.
Wykorzystaj potencjał serwisów społecznościowych
Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy Youtube to najczęściej odwiedzane przez użytkowników strony, w których i my możemy zaznaczyć swoją obecność. Podobnie jak content, również aktywność w social mediach powinna stanowić integralną część strategii e-marketingowej, a dodatkowe linkowanie w tych mediach zapewni nam skuteczne i silne portfolio linków zewnętrznych.
Pamiętajmy także o dzieleniu się wiedzą i ciekawymi informacjami na naszych profilach. Dobry content będzie zauważony, podany dalej, wraz z uwzględnieniem naszego linka, który ukazany będzie na innych profilach czy też kanałach YouTube.
Dywersyfikuj sposoby pozyskiwania linków zewnętrznych
To tylko nieliczne z wielu sposobów na to, jak pozyskać silne i wartościowe linki zewnętrzne. Objęcie patronatu nad wydarzeniem bliskim naszej branży, branie udziału w takich wydarzeniach, aktywne udzielanie się na wartościowych forach branżowych oraz grupach na Facebooku to kolejne sposoby na to, jak zwiększyć skuteczność link-buildingu naszej strony.
Wielu przedsiębiorców słusznie może zauważyć, że budowanie optymalnego portfela linków to zajęcie żmudne i czasochłonne. Jednak z czasem każdy właściciel strony zauważy, jak pozytywny efekt przynosi silne repozytorium linków rozsianych po poczytnych portalach. Kluczem do sukcesu jest jednak nie próba umieszczenia możliwie jak największej liczby linków. Od dawna już jakość zyskała w tym aspekcie na znaczeniu, a dodatkowa dywersyfikacja sposobów pozyskiwania linków zewnętrznych tylko pomoże nam w polepszeniu widoczności witryny.
Zobacz też:
- OKAZJA! iPhone 14 (128 GB) w dużej promocji
- Co się dzieje z cenami iPhone’ów?! Ceny iPhone’a 12, 13, 14 i iPhone’ów 15 na historycznych minimach
- Apple liderem na rynku smartfonów. Samsung ustępuje po 13 latach
- iPhone 14 za 3099 zł! HIT Allegro Black Weeks
- Apple obniża polskie ceny starszych iPhone’ów – iPhone’a 14, iPhone’a 13 i iPhone’a SE 3
***
Materiał partnerski