Dane GUS i CEiDG nastrajają naprawdę ponuro – polscy przedsiębiorcy poddają się lawinowo. Firmy ogłaszają upadłość, zamykają się lub zawieszają działalność. Pandemia i konflikt za wschodnią granicą to rodzice niechcianych i wyjątkowo agresywnych bliźniąt – kryzysu gospodarczego i inflacji. Co zrobić, żeby nie rozszarpały Twojego biznesu?
Każdy szuka oszczędności
Nieważne, czy jesteś małą, lokalną firmą usługową, średniej wielkości przedsiębiorstwem czy zatrudniasz setki pracowników. Najpewniej szukasz oszczędności – teraz, kiedy płaca minimalna wzrasta (prognozowany na 2023 r. wzrost to ponad 7%!), ceny benzyny zbliżają się do dwucyfrowych, a rachunki za prąd i gaz rosną… w przeciwieństwie do zapasów surowców…
Jak wygenerować oszczędności w tych trudnych czasach?
Przenieś się do Internetu w takim zakresie, w jakim tylko jest to możliwe. Dlaczego? Bo w Internecie wiele funkcjonalnych rozwiązań jest dostępnych za darmo! Możesz przejąć większość lokalnego rynku dzięki zupełnie darmowemu i niedocenianemu narzędziu – Wizytówce Google.
Nie wierzysz? Jesteś fryzjerem, kosmetyczką, hydraulikiem, mechanikiem, korepetytorem, masz butik lub prowadzisz wulkanizację? Reklamuj się na lokalnym rynku za darmo!
Wizytówka Google – darmowa reklama, darmowa strona WWW i darmowa komunikacja z klientem
Myślisz o stronie WWW? Nie umiesz stworzyć jej sam, a koszty agencji są w tej chwili dla Ciebie nie do przyjęcia? Profil Firmy z powodzeniem zastąpi stronę WWW.
Profil swojej firmy w wizytówce Google stworzysz za darmo. Zrobisz to w kilku krokach.
- Zaloguj się na konto Google, a jeśli wciąż go nie masz – załóż je.
- Przejdź na: Profil Firmy w Google i kliknij: „Zarządzaj teraz”.
- Dodaj takie informacji o swojej firmie, jak:
-
- Nazwa
- Branża
- Lokalizacja
- Numer telefonu
- Adres firmowej strony WWW (jeśli taką posiadasz).
- Poddaj się weryfikacji jako właściciel firmy.
- Dodaj pozostałe dane firmy:
-
- Opis
- Dodaj zdjęcia
- Logo.
6. Dodaj specjalne, wyróżniające Ciebie na tle konkurencji informacje, np. „Jesteśmy na rynku od 25 lat”, „Rodzinna firma” itp.
Bezpłatny firmowy profil zwiększy widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce internetowej.
Pamiętaj:
-
- Nie musisz korzystać z żadnych kosztownych usług firm zajmujących się pozycjonowaniem w sieci!
- Dbaj, aby informacje o Twojej firmie były zawsze aktualne!
Aktywnie zarządzaj swoją wizytówką
Stworzenie wizytówki to jedno, ale nie musisz ograniczać jej do zbioru podstawowych informacji o Twojej firmie.
- Wizytówka Google pozwala dodawać wpisy, oferty i wydarzenia.
- Możesz w niej zaprezentować swoją wycenę i zakres realizowanych przez Ciebie usług.
- Pozwól klientowi na poproszenie o wycenę bezpośrednio z wizytówki Google.
- Prowadzisz sklep? Dodaj informacje o możliwości zakupów stacjonarnych, online itp.
- Wysyłaj wiadomości bezpośrednio do klientów. Możesz też przygotować odpowiedziautomatyczne.
- Bądź w stałym kontakcie z klientami. Odpowiadaj na ich opinie. Według Google konsumenciuznali, że firmy odpowiadające na opinie są bardziej godne zaufania niż te, które obok opinii przechodzą obojętnie. Zaufaj nam, w tych trudnych czasach nie stać siebie na brak wiarygodności.
Wizytówka Google a strona WWW
Jeśli nie masz strony WWW, możesz skorzystać z Google Moja Firma i w kilku krokach stworzyć taką stronę. Wystarczy wybrać jeden z dostępnych szablonów, kolorystykę, dodać teksty i zdjęcia! Stworzenie takiej strony WWW nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności, a Ty możesz przypisać do niej swój własny adres URL.
Reklama i nowoczesny styl pracy nie muszą być drogie
Utworzenie Profilu Firmy w Google jest bezpłatne, podobnie jak zarządzanie firmą w wyszukiwarce i Mapach Google. Wizytówka Google może z powodzeniem zastąpić firmową stronę internetową… Na klientów z lokalnego rynku bowiem nic nie działa tak dobrze jak 5 gwiazdek w wyszukiwarce Google.
Klientom możesz generować faktury za darmo z przeglądarki internetowej, korzystając z aplikacji aleFaktury. Co aleFaktury ma wspólnego z wyszukiwarką Google? Jest za darmo. Fakturę z możliwością opłacenia online wygenerujesz w kliku krokach wyślesz klientowi mejlem wprost z aplikacji.
Profil Firmy w Google, elektronicznie udostępniane dokumenty z możliwością opłacenia online i w czasach, kiedy inni liczą, czy wystarczy, Ty będziesz liczyć nowych klientów.
Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast:
Co pokaże Apple na WWDC 2023 + pierwsze info o… iPhonie 21 (tak!) – ThinkApple Podcast #33
***
Materiał partnera.