Zwrot aplikacji z App Store: jak odzyskać źle (lub niechcący) wydane pieniądze

Dawid Olczak   8 września 2017

Kupiłeś aplikację w App Store, ale nie spełnia ona Twoich oczekiwań i nie masz zamiaru z niej korzystać? Kliknąłeś gdzieś niechcący i dokonałeś niechcianego zakupu w aplikacji? A może ściągnąłeś grę, ale zupełnie nie przypadła Ci do gustu? Tak jak w wielu sklepach stacjonarnych oraz internetowych, w App Store również możemy zwrócić towar w ciągu 14 dni od daty jego zakupu.

Historie o gigantycznych obciążeniach kart kredytowych spowodowanych np. nieumyślnym udostępnieniem hasła do iPhone’a naszemu dziecku nie są niczym niespotykanym. Czasem zdarza się i tak, że aplikacja okazuje się, mówiąc wprost, najzwyklejszym chłamem, przycina się, nie działa poprawnie czy w ogóle nie chce się włączyć. Powodów zwrotu aplikacji jest pewnie tyle, ilu użytkowników iPhone’a.

Już od prawie trzech lat możemy bez najmniejszego problemu zwrócić taki program, otrzymując całkowity zwrot kosztów. Jednak ciągle niewiele osób wie o takiej możliwości, dlatego postanowiłem napisać dla Was ten krótki poradnik.

Z regulaminu App Store

Prawo do odstąpienia: Użytkownik ma prawo odstąpić od złożonego zamówienia w ciągu 14 dni od otrzymania potwierdzenia bez podania przyczyny.

Aby odstąpić od zamówienia, należy poinformować Apple o takiej decyzji. Celem zapewnienia bezzwłocznej realizacji odstąpienia zalecamy skorzystanie z Formularza Zgłaszania Problemów. Formularz ten może być użyty do odstąpienia od wszystkich Usług z wyjątkiem Usługi Apple Music, iTunes Match, Season Pass, Multi-Pass i wykorzystanych iTunes Gifts zakupionych bezpośrednio od Apple.

Skutki odstąpienia: Dokonamy zwrotu płatności nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania informacji o odstąpieniu. Użyjemy tej samej metody płatności, która została użyta podczas Transakcji i nie pobierzemy żadnych opłat za zwrot.

Jeśli masz ochotę przejrzeć cały regulamin, kliknij tutaj.

Krok po kroku

Najłatwiejszym sposobem zwrócenia niechcianej aplikacji jest udanie się na stronę reportaproblem.apple.com, zalogowanie się z Apple ID i postępowaniu według instrukcji.

  • Kiedy się zalogujesz, Twoim oczom ukaże się lista wcześniej zakupionych aplikacji, filmów, muzyki, itp. Oczywiście możesz wybrać interesującą Cię kategorię, by móc łatwiej odnaleźć to, co chcesz zwrócić.

  • Kiedy już znalazłeś/aś odpowiedni program, kliknij w przycisk „Zgłoś Problem”.

  • Teraz wybierasz z listy powód zwrotu albo po prostu opcję „Chcę anulować ten zakup” i klikasz „Anuluj”.

  • Powinna ukazać się informacja, że zakup został anulowany.

Zwrot środków powinien dotrzeć do nas w ciągu 5-7 dni roboczych, otrzymamy również email potwierdzający anulowania zakupu oraz odpowiednią notę kredytową.

Mam nadzieję, że będziecie korzystać z możliwości zwrotu aplikacji w sposób przemyślany i zgodny z jego przeznaczeniem. Że nie będziecie nadużywać tego prawa. Że będziecie fair wobec deweloperów.

Przeczytaj też:

300x300-oslo

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

Dawid Olczak

Użytkownik sprzętów z nadgryzionym jabłkiem od 2010 roku.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: