Po aktualizacji do iOS 9 okazało się, że abonenci Plusa nie mogą wysyłać i odbierać MMSów. Dzisiaj wyjaśniło się, że przyczyną jest brak certyfikacji sieci Plus.
Winą za zaistniałą sytuację Plus zrzuca na “politykę firmy Apple”, na którą operator “nie ma wpływu”.
Pełna treść oświadczenia wysłanego przez Plusa do swoich abonentów:
Wiadomości MMS w telefonach iPhone z wersją iOS 9.
Informujemy, że w telefonach Iphone z zainstalowanym oprogramowaniem iOS 9, nie ma możliwości wysyłania oraz odbierania wiadomości MMS. Powodem jest brak certyfikacji sieci. W zawiązku z powyższym nie zalecamy aktualizacji oprogramowania do wersji 9, gdyż spowoduje to brak możliwości wysyłania/odbierania wiadomości MMS. Problem wynika z polityki firmy Apple i my jako operator nie mamy na to wpływu.
Jak pisze MyApple, ich czytelnik został z kolei poinformowany na infolinii Apple, że problem wynika ze zmiany ustawień APN na serwerach Plusa. Apple miało zgłaszać problem operatorowi, jednak ten nie zareagował.
MyApple publikuje też oficjalną odpowiedź sieci Plus:
O problemach związanych z telefonami iPhone i ich prawidłową praca po aktualizacji systemu do wersji iOS 9 wiemy od dzisiejszego rana. W żadnym wypadku nie są one związane ze zmianą ustawień APN na serwerach Plusa, bo taka zmiana nie miała miejsca, a być może wynikają z polityki firmy Apple, na którą jako operator nie mamy wpływu. Obecnie pracujemy nad jak najszybszym ich rozwiązaniem.
Plus poinformował też na Twitterze, że pracuje już nad rozwiązaniem problemu.
Niektórzy abonenci Plusa sygnalizują, że problem z MMSami mają też na iPhone’ach z iOS 8.
Więcej o iOS 9:
Podłącz się do Think Apple na Twitterze, Facebooku lub Google+ żeby nie przegapić żadnych wiadomości ze świata Apple.