“Psy szczekają, karawana jedzie dalej”.
Apple kazało nam długo czekać na nowe MacBooki Pro i wygląda na to, że po ich premierze “wygłodniali” użytkownicy masowo ruszyli na zakupy – nowe Pro rozchodzą się jak świeże bułeczki. Najpierw Apple poinformowało, ze sprzedaż nowego MacBooka Pro w internetowym sklepie Apple jest najwyższa w historii, a według dzisiejszego raportu Slice Intelligence, nowe Pro sprzedają się zdecydowanie lepiej, niż jakiekolwiek inne laptopy w tym roku.
Z danych Slice Intelligence wynika, że w ciągu zaledwie 5 dni od premiery sprzedało się dużo więcej MacBooków Pro niż flagowych modeli innych firm przez wiele miesięcy. I to znaczniej więcej – np. 4x więcej niż Surface Book Microsoftu i 10x więcej niż Lenovo Yoga 900 czy ASUS Chromebook Flip przez ostatni rok!
W ciągu 5 dni sprzedało się też znacznie więcej nowych Pro niż laptopów Dell XPS przez dziesięć miesięcy od premiery! Dell XPS uchodzi za jednego z najpoważniejszych konkurentów MBP w świecie Windowsa.
Według Slice Intelligence, nowe Pro sprzedają się też o niebo lepiej niż 12-calowy MacBook – przez pierwsze 5 dni kupiono tylko nieznacznie mniej najnowszych Pro niż MacBooka 12″ od jego premiery w kwietniu 2015 r., czyli przez półtora roku!
Badanie pokazało też, że 40% osób, które kupiły MacBooka (Air lub Pro) w 2014 r. od tego czasu zaopatrzyło się w komputer od konkurencji. Może to oznaczać zarówno przesiadkę na Windowsa, jak i to, że osoby te kupowały laptopa konkurencji jako swój drugi komputer lub w prezencie.
Slice Intelligence opiera swoje raporty na analizie zachowań konsumentów (zakupy online w grupie blisko 4,5 mln klientów), nie polega na danych przekazywanych przez sprzedawców.
PRZECZYTAJ TEŻ: Przejściówki i innowacja, czyli czego nie rozumieją krzykacze
Więcej o nowym MacBooku Pro:
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: Slice Intelligence, za CNET, 9to5Mac