Po premierze Galaxy S8 kilkakrotnie mówiłem (m.in. w naszym podcaście), że wcale się nie zdziwię, jeśli najnowszy flagowiec Samsunga będzie sprzedawał się gorzej niż zeszłoroczny iPhone 7. I tak się właśnie dzieje. Wskazywały już na to poprzednie raporty (“Galaxy S8 nie sprzedaje się najlepiej”, “Galaxy S8 sprzedaje się w USA gorzej niż iPhone 7”), teraz potwierdza to najnowszy raport Strategy Analytics.
Wynika z niego, że najpopularniejszym smartfonem w drugim kwartale tego roku był iPhone 7, który sprzedał się w liczbie 16,9 mln egzemplarzy. Drugie miejsce na liście zajął iPhone 7 Plus – 15,1 mln sztuk. Galaxy S8 i S8+ okupują dwa następne miejsce – sprzedało ich się odpowiednio 10,2 i 9 mln sztuk.
Łączna sprzedaż dwóch flagowych modeli z Cupertino w tym okresie to zatem 32 mln egzemplarzy, a najnowszych flagowców Samsunga – 19,2 mln.
Na piątym miejscu uplasował się Xiaomi Redmi 4A (5,5 mln).
Udział najpopularniejszych smartofnów w rynku w drugim kwartale 2017 r. wyglądał według Strategy Analytics następująco:
23 sierpnia Samsung ma zaprezentować swój kolejny topowy model – Galaxy Note 8. Premiera najnowszych flagowców Apple – iPhone’a 7, 7s i 8, spodziewana jest natomiast na początku września (konferencja może odbyć się już 6 września).
Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast – Apple Watch LTE, Apple TV 4K, iPhone 7s i 8
Ankieta: ile pamięci powinien mieć iPhone 7s/8?
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: Strategy Analytics