Posiadacze iPhone’a X są z niego bardzo, BARDZO zadowoleni (no, może oprócz Siri) – wyniki ankiety

Marcin Chrobak   25 kwietnia 2018

Portal Tech.pinions i forma analityczna Creative Strategies przeprowadzili w zeszłym miesiącu ankietę dotyczącą właścicieli iPhone’a X. Badano, czy są zadowoleni ze swojego zakupu. Co się okazało? Otóż poziom zadowolenia okazał się najwyższym wynikiem zanotowanym we wszystkich ankietach przeprowadzonych dotychczas przez Creative Strategies.

berrolia

Większość respondentów była obywatelami Stanów Zjednoczonych, ale znaleźli się tam też mieszkańcy krajów Europy, w tym Polski.

Ankieta skupiała się głównie (ale nie tylko) na tzw. early-adopters, czyli klientach, którzy swoje iPhone’y X kupili podczas premiery tego urządzenia – 3 listopada. W ankiecie wzięło udział 1746 osób.

Ogólne zadowolenie

Aż 97% ankietowanych jest zadowolonych ze swojego iPhone’a X, a 85% jest z niego bardzo zadowolonych.

Nie było większej różnicy między early-adopterami i ludźmi, którzy kupili swojego X’a miesiąc, dwa po premierze (autorzy ankiety podkreślają, że early-adopters są zazwyczaj bardziej krytyczni wobec produktu niż statystyczny użytkownik).

Dodatkowe pytania ankiety…

…i ciekawe odpowiedzi.

Tech.pinion zadało posiadaczom iPhone X więcej pytań – tym razem bardziej szczegółowych (% oznacza stopień zadowolenia):

  • Czy iPhone X Ci się podoba (dizajn/estetyka)?: ~97%
  • Szybkość działania: ~97%
  • Jakość zdjęć: ~97%
  • Ekran 5,8″ OLED Super Retina: ~96%
  • Gesty w zastępstwie przycisku Home: ~95%
  • FaceID: ~93%
  • Długość pracy na baterii: ~92%
  • Jak iPhone X leży w dłoni (bez etui): ~88%
  • Tryb portretowy aparatu (tylny): ~85%
  • Tryb portretowy aparatu (przedni): ~66%
  • Siri: ~20%

Co w związku z tym?

Wbrew opinii wielu “internetowych znawców”, klientom podoba się iPhone X (razem z notchem!), nie widzą problemu w zastąpieniu TouchID przez FaceID – a tym samym obsługę telefonu gestami zamiast przycisku.

Właściciele X’a są też bardzo zadowoleni z jakości wykonywanych przez niego zdjęć (w trym trybów portretowych, które są wciąż w fazie Beta), a długość pracy na baterii jest według nich satysfakcjonująca.

Jest jednak jeden słupek w tabelce, który… mocno odstaje od reszty – Siri. Znalazła się ona w tej ankiecie ze względu na ulepszenia i dodatkowy układ w jednostce centralnej A11 Bionic, który ponoć ma sprawiać, że Siri będzie lepiej działać. Jak wyszło? Jak widać, tylko 20% właścicieli iPhone’a X jest z niej zadowolone. Miejmy nadzieję, że Apple ma zamiar nadgonić Google i Amazona i w pocie czoła pracuje nad nową wersją Siri. Polski język pozwolę sobię pominąć.

Co sam sądzę o wynikach ankiety? Wcale mnie nie dziwią – na tematy nowych urządzeń najczęściej, najbardziej negatywnie (i najgłośniej) wypowiadają się osoby, które nigdy ich nie miały nawet w ręce. Rzeczywistość (przynajmniej według ankiety) jest jednak zgoła inna.

A Wy jesteście zadowoleni ze swojego iPhone’a X? Dajcie znać w komentarzach.

HIT DNIA: Fuse Chicken TITAN PLUS – najbardziej wytrzymały kabel Lightning na rynku

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Źródło: Tech.pinions

Twoja firma pod opieką ekspertów Apple - sprawdź!

Marcin Chrobak

Lubię komputery, głównie te z jabłkiem.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: