Zaledwie kilka tygodni temu Samsung pokazał swojego najnowszego flagowca – Galaxy Note 9. Niedługo po tym CEO firmy, DJ Koh, udzielił kilku wywiadów różnym mediom, m.in. CNBC. Mówi w nich dużo o planach Samsunga dotyczących… przyszłych modeli smartfonów – chodzi o składanego smartona (ma zostać zaprezentowany już w listopadzie) oraz o model wspierający technologię 5G. Mówi też, że firma mocniej zawalczy o segment tańszych smartonów.
Ceniony analityk Neil Cybart ocenia wywiad dla CNBC jako katastrofalny – pokazujący, w jak trudnej sytuacji znajduje się obecnie Samsung Mobile.
W rozmowie z CNBC DJ Koh mówi, że przeprowadzone przez Samsunga ankiet konsumenckie pokazały, że jest zapotrzebowanie na składanego smartfona.
Cybart:
Fakt, że Samsung niemal z dumą przyznaje, że to opinie konsumentów są powodem, z którego firma pracuje nad składanym smartfonem, jest przerażający.
Nie ma niczego złego w pytaniu klientów o zadowolenie z obecnego sprzętu, ale opieranie planów rozwojowych na ankietach wśród użytkowników jest złym pomysłem.
Ankiety nie doprowadziłyby do powstania takich produktów, jak iPhone, iPad czy Apple Watch.
Powiedzmy to jasno: Samsung desperacko szuka pomysłów na wzrost i jest gotowy próbować wszystkiego, żeby zobaczyć, co się sprawdzi.
DJ Koh mówi też (czasem wprost, czasem między liniami), że Samsung będzie starał się mocniej zaatakować rynek smartonów ze średniej i niższej półki.
Cybart:
Fakt, że Samsung tak ochoczo mówi o dwóch dużych zmianach swej strategii względem smartfonów niedługo po wprowadzeniu na rynek najnowszego flagowca, mówi wszystko o tym, w jak trudnej sytuacji znajduje się firma.
Po przeczytaniu wywiadu nie masz wrażenia, że topowe modele Samsunga odgrywają obecnie ważną rolę na rynku.
Wydaje się, że nie bardzo wierzy w nie sam producent.
PS Wywiad z DJ Kohem ukazał się też w Business Insider Polska. Pozwolę sobie zacytować końcowy fragment tej pasjonującej rozmowy:
Kto jest największym konkurentem Samsunga? Apple? Inny producent telefonów z Androidem? A może kompletnie inna firma technologiczna?
Być może zabrzmi to dziwnie, ale naszym głównym konkurentem jesteśmy my sami. Jesteśmy globalnym liderem rynku smartfonów i tylko od nas, naszej koncentracji, innowacyjności, wytrwałości i wsłuchania się w głos naszych klientów zależy, czy utrzymamy tę pozycję.
Kurtyna.