Sprzedaż smartfonów w Europie w 2. kwartale spadła o 11%, tymczasem Apple, dzięki iPhone’owi SE 5G wzrosła zarówno sprzedaż, jak i udział w rynku

Łukasz Bernaczyk   3 sierpnia 2022

Jak podają analitycy z Counterpoint Research, sprzedaż smartfonów w Europie, w drugim kwartale tego roku spadła aż o 11% i – zważając na sytuację geopolityczną i ekonomiczną -specjalnie nie ma się co dziwić. Apple jednak w tym samym czasie zdołało odnotować przyrost zarówno sprzedaży, jak i udziałów w rynku o 3% – wszystko dzięki iPhone’owi SE 5G.

berrolia

Sprzedaż smartfonów w Europie spada, ale nie iPhone’ów

Specjaliści z Counterpoint Research przeanalizowali sprzedaż smartfonów w Europie w drugim kwartale tego roku.

Całkowita sprzedaż telefonów komórkowych w porównaniu z drugim kwartałem 2021 roku spadła z 45 mln sztuk, do 40,3 mln szt., czyli o prawie 11%. Powodów takiego spadku jest wiele. Jak wiemy, w całej Europie państwa i ich obywatele muszą się mierzyć z ciągle rosnącymi stopami procentowymi i inflacją, a także widmem potencjalnej recesji, no i przede wszystkim nieprzewidywalną wojną, toczącą się za naszą wschodnią granicą.

Co ciekawe, podczas gdy większość producentów smartfonów odnotowywała w drugim kwartale tego roku spore spadki sprzedaży, to Apple i Samsung notowały wzrosty.

Sprzedaż smartfonów Apple w 2 kwartale tego roku, w Europie wyniosła 9,6 mln szt., co w porównaniu do 2 kwartału 2021, gdzie sprzedaż ta wyniosła 9,2 mln szt. stanowi wzrost o ponad 4%, co przy wspomnianych wyżej trudnych czynnikach stanowi nie lada wyczyn.

Podobnie o około 3% wzrósł udział Apple w sprzedaży smartfonów w Europie. Rok temu w drugim kwartale udział ten wynosił niespełna 21%, natomiast 2Q 2022 firma z Cupertino zakończyła wynikiem 24%.

Analitycy z Counterpoint Research takich wzrostów wyników Apple podczas gdy całkowita sprzedaż spadła, upatrują w cieszącym się dużą popularnością w Europie iPhone’ie SE 5G. Najtańszy ze smartfonów Apple iPhone SE 5G zadebiutował na runku w marcu tego roku i podczas gdy w USA jego sprzedaż nie zachwycała, to w Europie robił prawdziwą furorę.

Counterpoint Research zauważa również, że nie bardzo sensowe jest porównywanie 1 i 2 drugiego kwartału, gdyż w tym czasie Samsung, Apple i wielu innych producentów wycofało się z rynku rosyjskiego, co mocno zafałszowało wszelkiego rodzaju analizy sprzedaży.

SANTA WEEK W LANTRE (APPLE AUTHORIZED RESELLER)

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: