Zaraz po premierze Note’a 9 szef Samsunga opowiada o zmianie strategii i pomysłach na… nowe smartfony. Cybart: najwyraźniej firma sama nie wierzy w swoje obecne flagowce

Tomek Czech   7 września 2018

Zaledwie kilka tygodni temu Samsung pokazał swojego najnowszego flagowca – Galaxy Note 9. Niedługo po tym CEO firmy, DJ Koh, udzielił kilku wywiadów różnym mediom, m.in. CNBC. Mówi w nich dużo o planach Samsunga dotyczących… przyszłych modeli smartfonów – chodzi o składanego smartona (ma zostać zaprezentowany już w listopadzie) oraz o model wspierający technologię 5G. Mówi też, że firma mocniej zawalczy o segment tańszych smartonów.

Ceniony analityk Neil Cybart ocenia wywiad dla CNBC jako katastrofalny – pokazujący, w jak trudnej sytuacji znajduje się obecnie Samsung Mobile.

W rozmowie z CNBC DJ Koh mówi, że przeprowadzone przez Samsunga ankiet konsumenckie pokazały, że jest zapotrzebowanie na składanego smartfona.

Cybart:

Fakt, że Samsung niemal z dumą przyznaje, że to opinie konsumentów są powodem, z którego firma pracuje nad składanym smartfonem, jest przerażający.

Nie ma niczego złego w pytaniu klientów o zadowolenie z obecnego sprzętu, ale opieranie planów rozwojowych na ankietach wśród użytkowników jest złym pomysłem.

Ankiety nie doprowadziłyby do powstania takich produktów, jak iPhone, iPad czy Apple Watch.

Powiedzmy to jasno: Samsung desperacko szuka pomysłów na wzrost i jest gotowy próbować wszystkiego, żeby zobaczyć, co się sprawdzi.

DJ Koh mówi też (czasem wprost, czasem między liniami), że Samsung będzie starał się mocniej zaatakować rynek smartonów ze średniej i niższej półki.

Cybart:

Fakt, że Samsung tak ochoczo mówi o dwóch dużych zmianach swej strategii względem smartfonów niedługo po wprowadzeniu na rynek najnowszego flagowca, mówi wszystko o tym, w jak trudnej sytuacji znajduje się firma.

Po przeczytaniu wywiadu nie masz wrażenia, że topowe modele Samsunga odgrywają obecnie ważną rolę na rynku.

Wydaje się, że nie bardzo wierzy w nie sam producent.

PS Wywiad z DJ Kohem ukazał się też w Business Insider Polska. Pozwolę sobie zacytować końcowy fragment tej pasjonującej rozmowy:

Kto jest największym konkurentem Samsunga? Apple? Inny producent telefonów z Androidem? A może kompletnie inna firma technologiczna?

Być może zabrzmi to dziwnie, ale naszym głównym konkurentem jesteśmy my sami. Jesteśmy globalnym liderem rynku smartfonów i tylko od nas, naszej koncentracji, innowacyjności, wytrwałości i wsłuchania się w głos naszych klientów zależy, czy utrzymamy tę pozycję.

Kurtyna.

Źródło

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: