Chcieliście sprezentować sobie albo komuś nowe AirPodsy pod choinkę? Pojawiały się doniesienia, że Apple może zdążyć wprowadzić je na rynek jeszcze przed świętami, ale wydaje się, że tak się jednak nie stanie – według analityka Ming-Chi Kuo, nowa wersja AirPods z ładowanym bezprzewodowo etui pojawi się w sprzedaży w pierwszym kwartale 2019 r.
Nowe AirPods
Apple oficjalnie zapowiedziało już w ubiegłym roku, że wprowadzi na rynek “słuchawki AirPods z możliwością ładowania bezprzewodowego”
Ładowane bezprzewodowo ma być etui, nie same słuchawki. Nie wiadomo, czy takie etui będzie też sprzedawane oddzielnie.
W jednej z wersji beta iOS 12 odnaleziono zdjęcia etui AirPodsów, ładowanego bezprzewodowo, z zewnętrzną sygnalizacją stanu naładowania baterii.
Według Kuo, dodanie możliwości ładowania indukcyjnego, które wiąże się oddziaływaniem na etui wyższych temperatur, wymusi użycie innych materiałów, m.in. zawiasów wieczka etui. Ich cena ma być o około 60% wyższa niż obecnie użytych komponentów. Może, ale oczywiście nie musi, spowodować wzrost ceny słuchawek.
Co ciekawe, według analityka, nowe AirPodsy będą też miały ulepszony moduł Bluetooth, co świadczy o tym, że zmiany dosięgną nie tylko etui, ale też same słuchawki.
Premiera nowych AirPodsów może być połączona z premierą maty ładującej AirPower.
AirPods 2
Od dawna spodziewamy się też nowego, znacznie ulepszonego modelu – AirPods 2. Zdaniem Ming-Chi Kuo, pojawią się one dopiero na początku 2020 r. i będą całkowicie przeprojektowane.
Według dotychczasowych doniesień, AirPods 2 mogą zyskać wsparcie dla funkcji “Hey, Siri”, większą odporność na wodę i pot, z pewnością będą też wyposażone w nowy chip z serii “W”.
AirPods – najpopularniejsze akcesorium Apple
W swojej najnowszym raporcie dla inwestorów Kuo nazywa AirPodsy “najpopularniejszym akcesorium Apple w historii”. Analityk szacuje, że w ciągu dwóch lat od premiery, Apple sprzedało 40-44 mln swoich całkowicie bezprzewodowych słuchawek i prognozuje że prawdziwy boom na nie dopiero nadejdzie – ocenia, że w ciągu następnych trzech lat firma może sprzedać nawet 230 mln AirPodsów.