Raport: dane wskazują na świetną sprzedaż iPadów i nowych iPhone’ów w okresie świątecznym

Tomek Czech   2 stycznia 2019

Nowe iPhone’y sprzedają się słabo? Słyszymy to każdego roku. Potem zawsze okazuje się, że smartfony z Cupertino sprzedawały się jednak jak ciepłe bułeczki. Nie inaczej będzie pewnie w tym roku – media rozpisywały się o rzekomej słabej sprzedaży iPhone’a XS, XS Max i XR (o tym, dlaczego nie powinniśmy w to wierzyć pisałem już dwa miesiące temu), tymczasem kolejne badania rynku wyraźnie pokazują, że nowe flagowce Apple cieszą się dużym zainteresowaniem.

Z danych firmy analitycznej Localitycs wynika, że w okresie świątecznym zanotowano duży wzrost aktywacji nowych iPhone’ów XS, XS Max i XR. Było to odpowiednio – 49%, 36% i 88% więcej, niż liczba aktywacji tych modeli w poprzednich tygodniach. Wzrost o 88% osiągnięty przez iPhone’a XR to najlepszy wynik spośród wszystkich modeli iPhone’ów w całej historii badań Localitycs. Z kolei wynik lepszy od iPhone’a XS i XS Max osiągnął jedynie iPhone 6s (52%).

Co prawda te dane bezpośrednio wskazują tylko na większą popularność nowych iPhone’ów w okresie świątecznym w porównaniu z wcześniejszym okresem, ale historia uczy, że modele, które były popularnymi prezentami choinkowymi, zazwyczaj ogólnie sprzedawały się bardzo dobrze. Localitycs podaje zresztą, że iPhone XR był też bardzo popularnym modelem w okresie Black Friday.

Być może jednak sprzedaż najnowszych flagowców jest niższa niż ubiegłorocznych: dane wskazują, że 27 grudnia 2017 r. iPhone 8, 8 Plus i X stanowiły razem około 13% wszystkich iPhone’ów obecnych na rynku. Natomiast udział iPhone’a XS, XS Max i XR w dniu 28 grudnia wynosił 7,3%. Oczywiście nie wskazuje to na dwa razy gorszą sprzedaż – modele z 2018 r. wchodziły po prostu na rynek, na którym znajdowało się znacznie więcej telefonów – przez rok Apple sprzedaje przecież ponad 200 mln iPhone’ów. Ale może to dowodzić słabszej sprzedaży flagowców z 2018 r. w porównaniu z ich poprzednikami z 2017 r. Nie byłoby to zresztą wcale takie zaskakujące.

Największy wygrany – iPad

Największa gwiazdą okresu świątecznego okazał się jednak iPad. Z danych Localitycs wynika, że największy wzrost aktywacji spośród wszystkich urządzeń na rynku (smartfonów i tabletów, wszystkich firm, nie tylko Apple) odnotowały cztery modele modele iPada:

  1. iPad 9,7″ (2018) – 219%
  2. iPad Pro 11″ – 125%
  3. iPad mini 4 – 108%
  4. iPad Pro 12,9 – 99%

Na piątym miejscu tego zestawienia znalazł się iPhone XR – 88%.

W pierwszej piątce najpopularniejszych urządzeń mobilnych w okresie świątecznym znalazły się więc wyłacznie produkty Apple.

Metodologia

Localitycs opiera swoje badania na danych z ponad 2 miliardów urządzeń z całego świata i 12 tysięcy aplikacji mobilnych i webowych. Codziennie analizuje 3 miliardy informacji. Powyższy raport obejmuje dane za okres 24-16.12, który porónywano z również trzydniowymi okresami we wcześniejszych tygodniach (3-5.12, 10-12.12 i 17-19.12).

Przeczytaj też: A teraz (prawie)wszyscy blogerzy technologiczni zjadają swoje klawiatury, bez popitki. Oficjalnie: iPhone XR najlepiej sprzedającym się iPhonem każdego dnia od premiery

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

Źródło

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: