Udział Maca w rynku komputerów osobistych wzrósł, choć wszyscy producenci, łącznie z Apple, odnotowali spadek sprzedaży

Łukasz Bernaczyk   11 kwietnia 2019

Co prawda Apple sprzedało w pierwszym kwartale 2019 r. mniej komputerów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, jednak globalna sprzedaż wszystkich marek spadła jeszcze bardziej. Sprawia to, że udział Maca w rynku minimalnie wzrósł.

Sprzedaż Maców w pierwszym kwartale 2019 r.

Specjaliści z firmy Gartner opublikowali raport dotyczący sprzedaży komputerów osobistych na świecie w pierwszym kwartale 2019 r. Z dokumentu wynika, że Apple sprzedało w tym czasie 3,977 miliona sztuk Maców, co jest wynikiem gorszym niż w pierwszym kwartale 2018 roku o 2,5%.

Generalny spadek sprzedaży komputerów

Jak się jednak okazuje, wynik Apple był lepszy od średniej, jaką uzyskał cały rynek komputerów osobistych, który odnotował spadek o 4,6%, a sprzedaż całkowita wyniosła 58,523 mln sztuk w pierwszym kwartale 2019 r., wobec 61,375 mln sztuk sprzedanych przez pierwsze trzy miesiące 2018 r.

Udział Apple w rynku

Biorąc powyższe pod uwagę, udział Apple w rynku komputerów wzrósł  z 6,6% w pierwszym kwartale 2018 r. do 6,8% w pierwszych trzech miesiącach 2019 r.

Czy iPad to komputer?

Dla firmy Gartner iPad nie jest komputerem, w związku z czym sprzedaż tabletów Apple nie była brana pod uwagę.

Jeżeli jednak potraktowalibyśmy iPada, a zwłaszcza iPada Pro, jako komputer, to tabela zestawiająca firmy sprzedające najwięcej komputerów wyglądałaby zupełnie inaczej.

Nie mamy danych na temat sprzedaży iPadów w pierwszym kwartale 2019 r., ponieważ Apple już od jakiegoś czasu takich danych nie podaje. Pozostaje nam więc czekać na opracowania analityków.

Gdyby jednak bazować na sprzedaży z pierwszego kwartału 2018 r., to mamy w tym czasie sprzedanych 9,1 mln iPadów, a dodając to do sprzedaży Maców otrzymamy 13,077 mln sprzedanych komputerów.

Taki wynik stawia Apple na drugiej pozycji, tuż za Lenovo, które uzyskał wynik 13,196.

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Źródło

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: