Zeszłoroczne iPhone’y sprzedały się w USA lepiej niż najnowsze Samsungi Galaxy S10 zaraz po premierze

Łukasz Bernaczyk   19 kwietnia 2019

Analitycy z CIRP sporządzili raport sprzedaży smartfonów na rynku amerykańskim w pierwszym kwartale 2019 r. Na pierwszym miejscu znalazł się iPhone, na drugim Samsung, mimo, że właśnie w tym kwartale zadebiutowały najnowsze modele Galaxy z serii S10, co powinno podbić sprzedaż południowokoreańskiego producenta.

Sprzedaż iPhone’a

Jak wynika z raportu CIRP, na amerykańskiej ziemi iPhone uzyskał 36% udziału w rynku sprzedaży smartfonów w 1 kwartale 2019 r.

Drugie miejsce zajął Samsung, który osiągnął wynik 34%. Miejsca 3 i 4 w zestawieniu przypadły odpowiednio LG (11%) i Motoroli (10%), jednak sprzedaż smartfonów tych producentów stanowi już znacznie mniejszy udział w rynku.

Porównując uzyskany przez Apple wynik z latami ubiegłymi, łatwo zauważyć, że udział sprzedaży w tym roku jest o 5% wyższy niż w roku 2018.

Patrząc jeszcze bardziej wstecz widzimy, że tegoroczny wynik jest jednak gorszy od lat 2017 i 2016. Lepszy za to niż w roku 2015, kiedy to Apple miało 28% udziału w sprzedaży smartfonów w USA.

Biorąc pod uwagę generalne spowolnienie sprzedaży smartfonów na całym świecie, uważam że uzyskany przez Apple wynik może napawać firmę pewnym optymizmem.

Sprzedaż Samsunga

Samsung, mimo iż zajął drugie miejsce w udziale sprzedaży smartfonów w USA, z wynikiem 34% raczej powodów do zadowolenia nie ma. Po pierwsze, jest to gorszy wynik niż rok temu, po drugie, znowu nie dał rady wyprzedzić smartfonów Apple.

Zestawienie dotyczy pierwszego kwartału 2019 roku, w którym odbyła się premiera trzech flagowych modeli południowokoreańskiego producenta – Galaxy S10, S10+ i S10e. Samsung chwalił się, że w preorderach S10 sprzedały się jak nigdy w historii firmy, szczególnie w USA.

W rzeczywistości Galaxy S10 nie sprzedał się tak dobrze, jak ostatnia linia iPhone’ów, która, notabene, pochodzi z 2018 r.

W teorii kwartał z premierą nowego modelu smartfona powinien być najlepszy u każdego producenta i jeżeli tak nie jest w przypadku Samsunga, to niestety wygląda na to, że firma będzie tracić udział w rynku.

A premiera tegorocznych iPhone’ów jest jeszcze przecież przed nami.

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

Źródło

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: