Niedawno Apple Watch obchodził swoje czwarte urodziny. Od czasu swojej premiery, jak już wiemy, całkowicie zdominował rynek smartwatchy. Z najnowszego raportu Counterpoint wynika, że dominacja ta trwa nadal – udział Apple Watcha w rynku smart zegarków w pierwszym kwartale 2019 r. wyniósł 35%.
Jeden na trzy sprzedane na świecie smartwatche w pierwszych trzech miesiącach tego roku to zatem zegarek od Apple.
Na drugim miejscu zestawienia najpopularniejszych marek inteligentnych zegarków znalazł się Samsung (11% udziału w rynku), a na trzecim z wynikiem 9,2% chińska marka imoo (której właścicielem jest producent smartfonów Oppo, Vivo czy OnePlus).
Sprzedaż Apple Watcha wzrosła w 49% w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Analityk Neil Cybart szacuje, że w pierwszym kwartale 2019 r. Apple sprzedało 5,4 mln egzemplarzy swojego zegarka. We wtorek, wraz z ogłoszeniem wyników finansowych za ostatni kwartał firma podała, że dla 75% kupujących Apple Watcha w tym okresie był to pierwszy smartwatch tej marki.
Z badań Counterpoint wynika, że EKG było najważniejszą funkcją zegarka dla osób decydujących się na zakup Apple Watch Series 4 (nie jest ona jeszcze dostępna w Polsce).
Więcej o Apple Watch:
- Apple prezentuje iOS 26 beta 5 i kolejne bety pozostałych systemów – zbiór najciekawszych zmian
- Zapomnijcie o składanym iPhonie – Apple robi składanego Apple Watcha
- 3 nowości w Apple Watch Ultra 3. generacji (przeciek)
- Bloomberg: Apple pracuje nad Apple Watchem z kamerą
- Wszystkie nowe produkty Apple w 2025 – raport Bloomberga