Apple Watch dominuje rynek smartwatchy

Tomek Czech   3 maja 2019

Niedawno Apple Watch obchodził swoje czwarte urodziny. Od czasu swojej premiery, jak już wiemy, całkowicie zdominował rynek smartwatchy. Z najnowszego raportu Counterpoint wynika, że dominacja ta trwa nadal – udział Apple Watcha w rynku smart zegarków w pierwszym kwartale 2019 r. wyniósł 35%.

berrolia

Jeden na trzy sprzedane na świecie smartwatche w pierwszych trzech miesiącach tego roku to zatem zegarek od Apple.

Na drugim miejscu zestawienia najpopularniejszych marek inteligentnych zegarków znalazł się Samsung (11% udziału w rynku), a na trzecim z wynikiem 9,2% chińska marka imoo (której właścicielem jest producent smartfonów Oppo, Vivo czy OnePlus).

Sprzedaż Apple Watcha wzrosła w 49% w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Analityk Neil Cybart szacuje, że w pierwszym kwartale 2019 r. Apple sprzedało 5,4 mln egzemplarzy swojego zegarka. We wtorek, wraz z ogłoszeniem wyników finansowych za ostatni kwartał firma podała, że dla 75% kupujących Apple Watcha w tym okresie był to pierwszy smartwatch tej marki.

Z badań Counterpoint wynika, że EKG było najważniejszą funkcją zegarka dla osób decydujących się na zakup Apple Watch Series 4 (nie jest ona jeszcze dostępna w Polsce).

Przełomowe urządzenia inteligentnego domu Legrand i Netatmo z HomeKit.

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: