Szok! Drogie iPhone’y sprzedają się w Polsce lepiej niż taniutkie smartfony Xiaomi

Tomek Czech   29 maja 2019

No to jak to w końcu jest – #xiaomilepsze? Tego nie wiadomo*, ale wiadomo, że znacznie tańsze od iPhone’ów. Wydawałoby się więc, że tanie smartfony tej bardzo popularnej i lubianej marki będą się w Polsce sprzedawać jak świeże bułeczki, w znacznie większych ilościach od drogich iPhone’ów, które dodatkowo mają w naszym kraju bardzo złą prasę.

Tymczasem z badań firmy analitycznej IDC wynika, że w pierwszym kwartale tego roku to właśnie smartfony z Cupertino cieszyły się większym powodzeniem niż telefony Xiaomi: w omawianym okresie Apple miało 8% udziału w polskim rynku, natomiast Xiaomi 6,4%.

berrolia

Częściowym wyjaśnieniem tej sytuacji może być to, że konsumenci masowo rzucili się na smartfony innej taniej chińskiej marki – Huawei, która uzyskała największy udział w naszym rynku – 35,4% (wliczając w to markę Honor), wyprzedzając Samsunga (30,9%).

Ale jest to tylko częściowe wyjaśnienie, bo Xiaomi jest przecież bardzo mocno obecne na polskim rynku, silnie promowane w mediach i w ostatnich miesiącach miało kilka głośnych premier. Prawdopodobnie chodzi więc też o to, że to Huawei, nie Xiaomi, były najchętniej oferowane klientom przez operatorów komórkowych, którzy odpowiadają za przeważającą część sprzedaży smartfonów w Polsce.

Jak jednak wiemy, dominacja Huawei najprawdopodobniej bardzo szybko się skończy, bo są duże szanse, że ta marka smartfonów niedługo po prostu przestanie istnieć (przynajmniej w obecnej formie).

Według IDC, sprzedaż smartfonów w Polsce wyhamowała w pierwszych trzech miesiącach 2019 r., ale mimo tego była nieznacznie wyższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Zobacz też: Dark mode w iOS 13 na pierwszych screenach

Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast:

Czego spodziewać się po WWDC 2019? Dowiesz się z ThinkApple Podcast!

iWalk Chic 10000PD – aluminiowy, szybki, niedrogi powerbank do MacBooka, iPhone’a czy iPada (bezpłatna dostawa!)

* Tzn. wiadomo, ale to już zupełnie inny temat.

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: