Do niedawna wydawało się, że Apple nie jest za bardzo po drodze z nieautoryzowanymi punktami serwisowymi. Można było odnieść wrażenie, że firma z Cupertino wręcz walczyła z tego rodzaju instytucjami. Teraz sytuacja odwróciła się o 180 stopni – Apple uruchomiło program wsparcia dla niezależnych punktów napraw swojego sprzętu.
Program wsparcia dla niezależnych serwisów
Wsparcie dla niezależnych punktów serwisowych sprzętu Apple, świadczących naprawy pogwarancyjne działa na razie wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych, jednak z czasem ma objąć też inne państwa.
Program polega na wyposażeniu niezależnych serwisów zarówno w oryginalne części zamienne, jak i w odpowiednie narzędzia, sprzęt, instrukcje oraz oprogramowanie diagnostyczne.
Dotychczas wszystkie powyższe zasoby były zarezerwowane wyłącznie dla autoryzowanych serwisów Apple.
Warunki przystąpienia do programu
Co najważniejsze, przystąpienie do omawianego programu jest darmowe, jednak dany punkt napraw musi spełnić kilka wymogów:
- punkt musi być zarejestrowaną działalnością gospodarczą, której istnienie można sprawdzić;
- przynajmniej jeden z techników punktu napraw musi posiadać certyfikat Apple;
- firma musi posiadać przynajmniej jedną siedzibę w handlowej dzielnicy miasta i nie może być to mieszkanie/dom prywatny.
Zobacz też: Wszystkie aktualne programy naprawcze dla Twojego MacBooka (Pro/Air/12”)
Zobacz także:
- Przegląd najciekawszych etui do iPhone’a 11
- Nowe iPhone’y 11/Pro sprzedają się lepiej, niż się spodziewano – raport
- Raport: iPhone 11/Pro posiada hardware potrzebny do bezprzewodowego ładowania dwukierunkowego, ale jest ono wyłączone software’owo
- iPhone’y 11 i 11 Pro posiadają wbudowany nowy chip Apple U1 – czym jest i do czego służy ten układ?
- iPhone 11 Pro z procesorem A13 Bionic znacznie szybszy od topowych flagowców z Androidem