Najnowszy raport analityków z Canalys nie pozostawia złudzeń, jeżeli chodzi o trendy w rozwoju urządzeń technologicznych, a co za tym idzie i urządzeń Apple. Najszybciej będzie rozwijał się rynek smart-słuchawek bezprzewodowych, który w tym roku odnotuje przyrost o około 32%. Jak wiemy, na tym rynku niepodzielnie rządzą AirPoddsy.
Według prognozy specjalistów z Canalys, w 2023 roku zostaną sprzedane aż 3 miliardy smart-urządzeń. To wzrost aż o 25% w porównaniu z rokiem 2019, w którym takich urządzeń sprzedano 2,4 miliarda sztuk.
Wśród tych smart-urządzeń nadal prym będą wiodły smartfony, ze sprzedażą 1,5 mld sztuk w 2023 roku. W tym samym czasie sprzedaż komputerów i tabletów będzie stopniowo spadać.
Drugim największym rynkiem elektroniki już w tym roku staną się smart-słuchawki bezprzewodowe (“osobiste urządzenia audio” – jak Canalys określa tę kategorię), które mimo świetnych wyników w 2019 roku, będą się w tym roku sprzedawać jeszcze lepiej, by ostatecznie osiągnąć wzrost o 32.1% i zawrotną liczbę 490 milionów sprzedanych sztuk. Liczba ta będzie w kolejnych latach rosła dalej i w 2023 może wynieść nawet 726 milionów sprzedanych egzemplarzy.
Słuchawki AirPods i Beats w połączeniu z Apple Watchem już w tym roku mogą stać się dla Apple drugim największym biznesem hardware’owym i wyprzedzić sprzedaż Maków i iPadów razem wziętych.
Z raportu Canalys wynika, że dwa najbardziej rozwijające się rynki smart urządzeń to smartfony i smart-słuchawki bezprzewodowe.
W obu tych kategoriach Apple nie ma sobie równych, jeżeli chodzi o ilość sprzedanych sztuk (w przypadku AirPodsów) czy zysk ze sprzedaży (iPhone). Jeżeli do tego dołożymy Apple Watcha, który mocno zdominował rynek smartwatchy, łatwo zauważyć, że przed Apple raczej świetlana finansowa przyszłość. Zobaczymy, czy przełoży się to na jakość i innowacyjność kolejnych generacji produktów z Cupertino.