Analitycy z firmy Kantar opublikowali raport dotyczący rynku smartfonów w czwartym kwartale 2019 roku. Największym wygranym okazał się budżetowiec Apple – iPhone 11. iPhone’y 11 Pro i 11 Pro Max sprzedawały się niewiele gorzej.
iPhone 11 był prawdziwym fenomenem sprzedażowym, który w Europie i USA stanowił 10% wszystkich sprzedanych smartfonów, osiągając tym samym wynik ponad dwa razy lepszy od swojego poprzednika – iPhone’a XR.
Pozostałe, ubiegłoroczne modele – iPhone 11 Pro i 11 Pro Max również sprzedawały się nieźle. Łącznie cała ubiegłoroczna linia (iPhone 11, 11 Pro i 11 Pro Max) stanowiła 50% sprzedanych smartfonów Apple, co jest niemałym, 14-procentowym wzrostem w porównaniu do 4 kwartału 2018 r., gdzie iPhone’y XS, XS MAX i XR stanowiły 36% sprzedaży wśród smartfonów Apple.
Świetna sprzedaż iPhone’a 11 oraz bardzo dobra sprzedaż modeli 11 Pro i 11 Pro Max przełożyły się na wzrost udziałów systemu iOS na wszystkich pięciu kluczowych dla Apple rynkach sprzedaży smartfonów:
W tym samym czasie, na tych samych rynkach, największy rywal Apple – Samsung, odnotował niewielki wzrost sprzedaży w USA oraz stagnację na pozostałych rynkach.