Pół roku temu zadebiutowała karta płatnicza Twisto i połączona z nią aplikacja. Z tej okazji jeden z najszybciej rosnących fintechów w Europie podzielił się kilkoma ciekawymi liczbami i statystykami – okazuje się, że od tego czasu do Twisto aplikowało ponad ćwierć miliona klientów. 70 tys. z nich to zarejestrowani, aktywni użytkownicy aplikacji. “Zainteresowanie Twisto okazało się nawet większe, niż się spodziewaliśmy” – przyznaje oficjalnie fintech.
O Twisto pisaliśmy Wam już wielokrotnie, bo sami z niego na co dzień korzystamy. Twisto oferuje m.in. odroczone płatności – za zakupy możemy zapłacić nawet po 45 dniach, cashback w ponad 850 sklepach (zwrot części pieniędzy – nawet 10%!), karty wirtualne, split (podział rachunku na kilka osób) oraz kartę wielowalutową. W niedalekiej przyszłości zaoferuje też raty (docelowo również “raty 0%”) i Apple Pay (już teraz wspiera Google Pay).
Niedawno fintech jako pierwszy w Europie Środkowej otrzymał od Mastercard certyfikat Digital First, który umożliwia oferowanie klientom karty wirtualnej bez konieczności uprzedniego zamówienia karty plastikowej. Dzięki temu użytkownik może ruszać na zakupy od razu po zakończeniu rejestracji i przyznaniu limitu kredytowego. Twisto zobowiązało się do całkowitej rezygnacji z wydawania kart plastikowych do końca 2024 r.
Od momentu debiutu karty i aplikacji Twisto w październiku ubiegłego roku do fintechu aplikowało już ponad 250 tys. klientów. 70 tys. osób z tej grupy to zarejestrowani, aktywni użytkownicy aplikacji. Aż 90 proc. z nich korzysta z karty Twisto.
Stale pozyskujemy nowych klientów i rozwijamy ofertę. Od momentu debiutu niemal co miesiąc dodawaliśmy do aplikacji nową funkcjonalność. Jeszcze w tym roku nasi klienci zyskają możliwość rozłożenia większego zakupu na raty przez aplikację w dowolnym momencie po dokonaniu zakupu. To unikalne rozwiązanie w Polsce i Europie i bardzo wygodne narzędzie, pomagające zarządzać płynnością domowego budżetu. Wierzę, że będzie szczególnie przydatne w czasach COVID-19. Pracujemy też nad wdrożeniem płatności Apple Pay – mówi Michal Smida, CEO i założyciel Twisto.
Od debiutu karty i aplikacji Twisto w Polsce kilkukrotnie skrócił się czas akceptacji wniosków klientów. Dzięki automatyzacji, proces od zakończenia rejestracji do decyzji o przyznaniu limitu kredytowego zajmuje średnio kilka minut. Nie jest też wymagane zdjęcie dowodu osobistego.
W ostatnim czasie zmienił się też profil klienta Twisto. Od początku roku udział kobiet w portfelu klientów wzrósł z 43 do 66 proc. Jednocześnie w okresie od stycznia do kwietnia średni przyznawany limit kredytowy wzrósł o 33 proc.
Klient Twisto w Polsce ma średnio 33 lata i 820 EUR miesięcznego przychodu. Dokonuje z Twisto około 11 transakcji w miesiącu. Ponad 70 proc. użytkowników aplikacji ma wykształcenie wyższe lub średnie.
Aplikację Twisto można bezpłatnie pobrać z App Store.