Analitycy z Counterpoint Research posumowali sprzedaż smartfonów w drugim kwartale 2020 roku. Pandemia koronawirusa miała duży wpływ na rynek, skutkując sporym spadkiem sprzedaży telefonów. Apple również zanotowało niższą sprzedaż od zeszłorocznej, lecz utrzymało się poniżej średnie spadkowej głównie dzięki iPhone’ówi SE drugiej generacji, który sprzedawał się świetnie.
Sprzedaż telefonów w Stanach Zjednoczonych w drugim kwartale 2020 r. była niższa aż o 25% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Przyczyną aż tak dużego spadku sprzedaży jest oczywiście pandemia SARS-CoV-2 i jej skutki, w tym między innymi zamknięte salony sprzedaży oraz niepewność finansowa, która wstrzymywała potencjalnych klientów przed zakupem nowych urządzeń.
Jeżeli chodzi o telefony Apple, jak wyliczyli analitycy z Counterpoint Research, gigant z Cupertino odnotował spadek o 23% w porównaniu z drugim kwartałem 2019 r. Lepiej poradził sobie Samsung – spadek tylko o 10%, ale wynik Apple jest i tak całkiem niezły na tle reszty konkurencji, bo LG odnotowało spadek aż o 35%, a OnePlus, Motorola i ZTE zakończyło drugi kwartał tego roku spadkiem powyżej 60%. Lepiej od
Na wynik Apple w 2Q 2020 roku bardzo duży wpływ miała sprzedaż zaprezentowanego w kwietniu iPhone’a SE drugiej generacji.
Najtańszy smartfon ze stajni Apple, którego cena w Polsce rozpoczyna się od 2199 zł, trafił w gusta docelowej grupy odbiorców i sprzedawał się świetnie, “powyżej oczekiwań” – jak zaznaczają eksperci z Counterpoint Research.
Za ponad 30% sprzedaży odpowiadali klienci przesiadający się z iPhone’a 6s lub jeszcze starszego telefonu Apple. Co ciekawe, kolejne 26% kupujących stanowili użytkownicy smartfonów z Androidem, przesiadający się na urządzenia Apple. Jest to znacznie wyższy wynik niż odnotowywany dotychczas – podkreślają analitycy.
Mówiąc o sprzedaży iPhone’ów w 2020 r.’ należy pamiętać, że najważniejsze i największe smartfonowe nowości od Apple są w tym roku dopiero przed nami.
Nowa linia iPhone’ów 12, w skład której wchodzić będą aż cztery modele, zostanie zaprezentowana najprawdopodobniej we wrześniu, a do sklepów zaczną etapowo trafiać na przełomie września i października.