Niewielki odsetek użytkowników iPhone’ów 12 zgłasza problemy z wyświetlaczem, które przejawiają się migotaniem lub zielonkawą poświatą. Z dokumentu przekazanego przez Apple autoryzowanym serwisom wynika, że firma zna problem, a jego przyczyny dopatruje się w oprogramowaniu, a nie fizycznej usterce ekranu.
Do oficjalnego dokumentu przesłanego serwisom przez Apple dotarli redaktorzy MacRumors. Apple przyznaje, że ma świadomość istniejącego problemu z wyświetlaczami w iPhone’ach 12 pojawiającego się u “niewielkiej liczby użytkowników”.
Problem przejawia się na dwojaki sposób. Część użytkowników skarży się na migotanie ekranu, inni na zielonkawy odcień i poświatę towarzyszącą wszystkim wyświetlanym treściom.
W dokumencie skierowanym do autoryzowanych serwisów Apple sugeruje, że przyczyną tych problemów nie jest żadna fizyczna wada wyświetlacza czy innych podzespołów iPhone’a, lecz oprogramowanie odpowiadające za obsługę ekranu.
Firma z Cupertino radzi punktom serwisowym, by nie próbowały fizycznie naprawiać lub wymieniać wyświetlaczy w iPhone’ach 12, lecz jedynie na bieżąco aktualizowali system iOS. Sugeruje to, że Apple zamierza rozwiązać problem poprzez aktualizację oprogramowania, której możemy się spodziewać w najbliższych dniach.
W przeszłości podobne problemy z wyświetlaczami występowały w niektórych iPhone’ach z linii “11”. Apple udało się wtedy rozwiązać problem właśnie przez uaktualnienie systemowe iOS do wersji 13.6.1.