Okulary “mieszanej rzeczywistości” od Apple z ekranami 8K, kosmiczną technologią i jeszcze bardziej kosmiczną ceną – raport

Łukasz Bernaczyk   8 lutego 2021

Według najnowszych informacji, już na początku 2022 roku zobaczymy okulary “mieszanej rzeczywistości” od Apple, które mają być połączeniem technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Nie będzie to jednak produkt dla wszystkich…

berrolia

Okulary “mieszanej rzeczywistości” od Apple

Nowe wiadomości na temat okularów Apple podał bardzo wiarygodny portal The Information, powołując się na anonimowe źródła mające bezpośredni dostęp do tego projektu.

Według autorów raportu, już na początku przyszłego roku zobaczymy okulary/gogle od Apple, ale nie będą one wykorzystywały jednie rozszerzoną rzeczywistość (ang. augmented reality – AR), ani też wyłącznie rzeczywistość wirtualną (ang. virtual reality – VR).

Urządzenie zostało określone jako gogle “mieszanej rzeczywistości” (ang. mixed reality – MR), które będą wyglądały i działały podobnie do klasycznych gogli VR, ale dodatkowo mają nanosić na rzeczywisty obraz elementy świata wirtualnego. Mają wyglądać mniej więcej tak, jak przedstawione jest to na powyższym renderze, który powstał na podstawie rzeczywistego prototypu.

Kosmiczne parametry, kosmiczne możliwości i kosmiczna cena

Urządzenie ma być wyposażone w ekrany o rozdzielczości 8K, wysoce zaawansowane technologie śledzenia ruchu gałek ocznych, nad którymi w Cupertino pracują już od dłuższego czasu i kilkanaście kamer śledzących ruchy rąk korzystającej z niej osoby. Dzięki wykorzystaniu technologii 8K gogle od Apple będą wyświetlać obraz o wyższej rozdzielczości niż jakikolwiek inny podobny produkt na rynku.

Urządzenie będzie również miało kosmiczną cenę, która może wynieść nawet… ponad 3000 dolarów, co w Polsce oznaczałoby kilkanaście tysięcy złotych. Podobne urządzenie od Microsoftu – HoloLens 2, kosztuje w Polsce ponad 17 tys. zł.

Wysoka cena, jak i kosmiczna specyfikacja wynika z faktu, że urządzenie z założenia ma być przeznaczone głównie dla biznesu i ma pozwolić Apple na przetarcie szlaków przed wprowadzeniem do sprzedaży innego produktu – okularów rozszerzonej rzeczywistości.

iPhone 13 i 13 Pro już w sprzedaży!

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: