Apple opublikowało nową stronę, na której opisuje proces testowania etui do iPhone’ów i iPadów dopuszczonych do sprzedaży w Apple Stores i Apple Online Store. Firma z Cupertino twierdzi, że przed pojawieniem się na półkach w ich oficjalnym sklepie, każdy produkt przechodzi bardzo szczegółowe testy jakościowe.
Apple ocenia:
- wykonanie: czy po nałożeniu etui łatwo dostępne są wszystkie przyciski oraz czy mikrofon, głośnik i wejście słuchawkowe nie są choćby częściowo zasłonięte;
- wytrzymałość: sprawdzane jest, w jakim stopniu etui chroni urządzenie przy upadku (Apple przeprowadza serię drop tests);
- wpływ na wykonywanie zdjęć/nagrywanie wideo: czy etui nie zasłania obiektywu kamery i lampy błyskowej oraz czy nie wpływa na jakość zdjęć (ostrość, wierność odwzorowania barw);
- akustykę: czy etui nie wpływa negatywnie na jakość dźwięku wydobywającego się z iPhone’a/iPada (odtwarzanie muzyki, rozmowy);
- czujniki: wszystkie sensory – np. żyroskop, barometr, czujnik oświetlenia zewnętrznego, Touch ID – muszą działać poprawnie po nałożeniu etui;
- łączność: etui nie może negatywnie wpływać na jakość łączności 3G/4G, Wi-Fi i NFC.
Jeśli wierzyć w zapewnienia Apple, to rzeczywiście warto wybierać produkty dostępne w ich sklepie (etui do iPhone’a/etui do iPada). Nie musimy ich wcale tam kupować (często ceny tych samych produktów w Apple Store są wyższe niż u konkurencji), wystarczy sprawdzić, czy są tam dostępne (=pomyślnie przeszły wszystkie testy) i kupić je gdzie indziej.
Sceptycznie do tych informacji podejdą zapewne ci, którzy nie są zadowoleni z jakości silikonowych i skórzanych etui marki… Apple.
Podłącz się do Think Apple na Twitterze, Facebooku lub Google+ żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Czytaj też:
- Premiera iPhone’a 6s/6s Plus 11 września?
- Plotki: Apple Watch 2 z jaśniejszym ekranem i większą baterią, różowy iPhone 6s z 2GB RAM, kamerą 12 MP i nagrywaniem wideo w 4K
- Nowe funkcje dla iPada w iOS 9
- Dłuższe życie baterii w iOS 9
Źródło: Apple