Aktualizacja: Apple udostępniło poprawkę iOS 9.0.1, która rozwiązuje problem.
Również w tym roku firmie z Cupertino nie udało się uniknąć problemów przy publicznej premierze nowego iOS. W końcowym etapie instalacji iOS 9, wielu użytkownikom urządzenie zacina się na ekranie z komunikatem “Zmień wersję” (czasem też przy próbie połączenia z Wi-Fi lub w innym momencie). Apple znalazło sposób na rozwiązanie problemu i opublikowało na swojej stronie krótki tutorial. Zapowiedziało też, że problem zostanie rozwiązany wraz z następną aktualizacją iOS 9.
W pierwszej kolejności sprawdzamy, czy pomoże odtworzenie urządzenia z kopii zapasowej:
Oznacza to, że nawet jeśli nie zrobiliśmy kopii zapasowej przed instalacją, możemy to jeszcze zrobić przez iTunes nawet wtedy, kiedy nasze urządzenie jest już zablokowane.
Jeśli powyższe kroki nie pomagają i dalej nie możemy dokończyć instalacji iOS 9, odtwarzamy urządzenie z ustawieniami fabrycznymi (powoduje to utratę wszystkich danych zapisanych na urządzeniu):
Jeśli pomaga jedynie odtworzenie z ustawieniami fabrycznymi, nie oznacza to, że straciliśmy wszystkie dane na zawsze. Możemy teraz jeszcze raz spróbować przywrócić urządzenie z kopii zapasowej, a jeśli to nie pomaga, zachować kopię zapasową (najlepiej skopiować w inne miejsce, żeby nie została zastąpiona nową) i poczekać na obiecaną przez Apple aktualizację, która ma rozwiązać problem.
Jeśli używamy Znajdź mój iPhone, logujemy się na komputerze do iCloud.com i próbujemy usunąć nasze urządzenie z ochrony w panelu Znajdź mój iPhone. Według niektórych użytkowników, pomogło to rozwiązać problem.
Można też zerknąć na stronę pomocy Apple z rozwiązaniami najczęstszych problemów przy aktualizacji do nowego iOS.
Jeżeli uda się Wam zainstalować iOS 9, rzućcie okiem na listę wszystkich nowych funkcji.
Więcej o iOS 9:
Podłącz się do Think Apple na Twitterze, Facebooku lub Google+ żeby nie przegapić żadnych wiadomości ze świata Apple.