“Zmień wersję”: jak rozwiązać najczęstszy problem przy instalacji iOS 9 (aktualizacja: iOS 9.0.1 rozwiązuje problem)

Marek Twejn   21 września 2015

ios9-akt

Aktualizacja: Apple udostępniło poprawkę iOS 9.0.1, która rozwiązuje problem.

Również w tym roku firmie z Cupertino nie udało się uniknąć problemów przy publicznej premierze nowego iOS. W końcowym etapie instalacji iOS 9, wielu użytkownikom urządzenie zacina się na ekranie z komunikatem “Zmień wersję” (czasem też przy próbie połączenia z Wi-Fi lub w innym momencie). Apple znalazło sposób na rozwiązanie problemu i opublikowało na swojej stronie krótki tutorial. Zapowiedziało też, że problem zostanie rozwiązany wraz z następną aktualizacją iOS 9.

W pierwszej kolejności sprawdzamy, czy pomoże odtworzenie urządzenia z kopii zapasowej:

Oznacza to, że nawet jeśli nie zrobiliśmy kopii zapasowej przed instalacją, możemy to jeszcze zrobić przez iTunes nawet wtedy, kiedy nasze urządzenie jest już zablokowane.

Jeśli powyższe kroki nie pomagają i dalej nie możemy dokończyć instalacji iOS 9, odtwarzamy urządzenie z ustawieniami fabrycznymi (powoduje to utratę wszystkich danych zapisanych na urządzeniu):

  • używamy oficjalnych wskazówek Apple, żeby odtworzyć ustawienia fabryczne. Jeśli iTunes “nie widzi” naszego urządzenia lub komputer informuje, że nie jest to urządzenie zaufane, musimy wykonać twardy restart: przytrzymujemy równocześnie przyciski Home i Włącz/Wyłącz przez co najmniej 10 sekund, aż urządzenie zrestartuje się i pojawi się w iTunes;
  • wybieramy opcję “Odtwórz iPhone’a/iPada/iPoda touch”;
  • po zakończonym procesie odtwarzania wybieramy opcję “Konfiguruj jako nowe urządzenie”.

Jeśli pomaga jedynie odtworzenie z ustawieniami fabrycznymi, nie oznacza to, że straciliśmy wszystkie dane na zawsze. Możemy teraz jeszcze raz spróbować przywrócić urządzenie z kopii zapasowej, a jeśli to nie pomaga, zachować kopię zapasową (najlepiej skopiować w inne miejsce, żeby nie została zastąpiona nową) i poczekać na obiecaną przez Apple aktualizację, która ma rozwiązać problem.

Jeśli używamy Znajdź mój iPhone, logujemy się na komputerze do iCloud.com i próbujemy usunąć nasze urządzenie z ochrony w panelu Znajdź mój iPhone. Według niektórych użytkowników, pomogło to rozwiązać problem.

Można też zerknąć na stronę pomocy Apple z rozwiązaniami najczęstszych problemów przy aktualizacji do nowego iOS.

Jeżeli uda się Wam zainstalować iOS 9, rzućcie okiem na listę wszystkich nowych funkcji.

Więcej o iOS 9:

Podłącz się do Think Apple na TwitterzeFacebooku lub Google+ żeby nie przegapić żadnych wiadomości ze świata Apple.

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: