Niemiecki dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung donosi, że Apple stworzyło w Berlinie tajne laboratorium, w którym interdyscyplinarna grupa 15-20 niemieckich ekspertów i ekspertek z branży motoryzacyjnej pracuje nad stworzeniem Apple Car.
Według informacji, do których dotarła gazeta, Apple Car będzie małym samochodem elektrycznym, który może zacząć jeździć po ulicach w 2019-2020 roku. Z początku nie będzie to pojazd samosterujący – pełne sterowanie przez komputer miałoby zostać oddane w późniejszej fazie rozwoju.
Samochód miałaby produkować austriacko-kanadyjska firma Magna, która zajmuje się dostarczaniem limitowanych serii samochodów dla większych producentów i wyprodukowała m.in. takie modele, jak Mini Paceman, Clubman i BMW X3.
Z raportu FAZ wynika, że oprócz kwestii związanych bezpośrednio z produkcją samochodu, berlińska grupa zajmuje się również kwestiami prawnymi dotyczącymi wprowadzenia do użytku elektrycznych i samosterujących samochodów, a także ocenia konkurencję dla tego typu pojazdów w Niemczech i szuka partnerów dla Apple.
Gazeta pisze też, że zamiast sprzedawać samochody klientom indywidualnym, Apple mogłoby swój elektryczny samochód jedynie wypożyczać. Firma z Cupertino mogłaby zastosować rozwiązanie wzorowane na serwisie Drive Now, stworzonym przez BMW, MINI i firmę Sixt, zajmującą się wypożyczaniem samochodów. Drive Now to serwis typu “car-sharing”, pozwalający użytkownikom na wypożyczanie samochodu na dowolna ilość czasu przy użyciu wygodnej aplikacji na smartfona.
Artykuł może sugerować, że rynek niemiecki, ze względu na zaawansowanie technologiczne oraz obecność pionierskich serwisów “car-sharing”, mógłby posłużyć Apple jako poligon doświadczalny, przed wprowadzeniem samochodu na inne rynki.
W ubiegłym roku niemiecki Manager Magazine informował, że Apple miało być zainteresowane wykorzystaniem technologii użytych w BMW i3 w swoim przyszłym samochodzie. Zdaniem magazynu, negocjacje obu firm rozpoczęły się jesienią 2014 r. i podczas ich trwania Tim Cook w towarzystwie kilku dyrektorów Apple odwiedził fabrykę BMW w Lipsku, w której produkowane są modele i3.
Firma z Cupertino miała być zainteresowana wykonanym z włókna węglowego nadwoziem BMW i3 jako bazą pod swój własny elektryczny samochód.
Przeczytaj nasz raport o Apple Car i zobacz, jak projektanci wyobrażają sobie przyszły samochód od Apple.
Wszystko o Apple Car:
- Bloomberg: samochody od Apple na rynku już w 2020 r.
- Apple Car z elektroniczną tablicą rejestracyjną?
- Apple zainteresowane wykorzystaniem nadwozia BMW i3 jako bazy pod swój elektryczny samochód
- Czy Apple zacznie produkować samochody? [raport]
- Jak będzie wyglądał Apple Car? (galeria)
Źródło: FAZ, za Business Insider
Grafika: Motor Trends