Według najnowszego raportu firmy analitycznej IHS, Apple przygotowuje się na spadek sprzedaży laptopów w 2017 r. – na ten rok firma z Cupertino zapewniła sobie dostawy 13,6 mln paneli LCD do swoich laptopów, czyli 16% mniej niż w poprzednim roku (16,2 mln). Głównym dostawcą ma pozostać LG.
Co ciekawe, w raporcie czytamy, że Apple zamówiło “tylko” 2,7 mln paneli dla MacBooka Air (w porównaniu z 6 mln w ubiegłym roku), bo nie będzie już produkowało 11-calowego MacBooka Air. Cała pula 2,7 mln paneli ma więc być przeznaczona dla modelu 13-calowego.
Spodziewaliśmy się, że nie będzie już nowego MacBooka Air, więc albo analitycy się mylą i owe 2,7 mln paneli to po prostu panele przeznaczone dla 12-calowego MacBooka, albo jednak zobaczymy odświeżony model 13-calowego Aira.
Jeszcze inna możliwość jest taka, że Apple zaprezentuje nową, 13-calową wersję MacBooka, bo i takie plotki pojawiały się w ubiegłym roku (choć prawdopodobnie dotyczyły 13-calowego MacBooka Pro bez Touch Bara).
IHS prognozuje też, że w drugim kwartale tego roku Apple zacznie stosować w MacBooku Pro ekrany IGZO TFT-LCD zamaist a-Si TFT-LCD. Wyświetlacze IGZO są bardziej energooszczędne i charakteryzują się wiekszym zagęszczeniem pikseli (większa rozdzielczość przy tym samym fizycznym rozmiarze ekranu).
Według raportu, firma z Cupertino zwiększyła zamówienie na panele dla MacBooka Pro z 8,8 mln w 2016 r. do 9,7 mln w 2017 r.
- MacBook Air z ekranem dotykowym? Teraz to możliwe dzięki AirBar (wideo)
- Jakie nowe Maki zobaczymy w 2017? Bloomberg uchyla rąbka tajemnicy
- Tim Cook zapowiada wprowadzenie na rynek nowych, „świetnych” stacjonarnych Maców
- Przejściówki i innowacja, czyli czego nie rozumieją krzykacze
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.