Galaxy S8 nie sprzedaje się najlepiej – Samsung sprzedał tylko 5 mln sztuk w pierwszym miesiącu

Tomek Czech   17 maja 2017

Galaxy S8 to porządny telefon z rewelacyjnym ekranem, jego promocja prowadzona jest na niezwykle szeroką skalę za setki milionów dolarów, dlatego zdziwiło mnie, że firma sprzedała jedynie 5 mln egzemplarzy (S8 i S8+) w pierwszym miesiącu dostępności telefonu (dokładnie – przez pierwsze 26 dni).

Dlaczego “jedynie”? Taka ocena bierze się z porównania do sprzedaży poprzednich modeli i największego konkurenta flagowców Samsunga na rynku smartfonów, czyli oczywiście iPhone’a.

W poprzednim roku, w pierwszym miesiącu dostępności, Samsung sprzedał około 10 mln egzemplarzy Galaxy S7 i S7 Edge. Rok wcześniej, Galaxy S6 sprzedał się w liczbie około 810 mln sztuk. Galaxy S5 – 11 mln. S4 – 10 mln.

Trzeba dodać, że przedstawiciel Samsung ogłosił, że firma sprzedała 5 mln Galaxy S8 “klientowi końcowemu”, natomiast jeśli doliczyć egzemplarze przekazane do sieci dystrybucji (sklepy, operatorzy komórkowi, itd.) liczba ta wynosi 10 mln sztuk. Ale nawet jeśli założyć, że liczby za ubiegłe lata również obejmują egzemplarze przekazane dystrybutorom, S8 – mimo gigantycznej promocji – nie był w stanie pobić rekordów ustanowionych przez swoich poprzedników. Samsung oficjalnie twierdzi co prawda, że sprzedaż S8 jest o około 20-30% wyższa niż S7, ale liczby wskazują na coś innego.

Czyżby Samsungowi zaszkodziła jednak afera z wybuchającym Note 7?

A może potencjalni klienci po prostu uważnie czytają recenzje? Jak mówiliśmy z @add_mean w poprzednim odcinku ThinkApple Podcast, po wgłębieniu się w recenzje S8 widać, że oprócz świetnego ekranu, którym zachwycają się wszyscy i kilku innych zalet, telefon posiada wiele wad – niemal każdy recenzent skarży się na źle umiejscowiony czytnik linii papilarnych, skaner tęczówki nie jest najszybszym i najwygodniejszym rozwiązaniem, zakrzywione krawędzie ekranu przeszkadzają czasem w wygodnej lekturze tekstu czy oglądaniu zdjęć, telefon działa na Androidzie – ze wszystkimi jego wadami, no i system rozpoznawania twarzy, który może być oszukany zwykłym zdjęciem twarzy – skandaliczne moim zdaniem zaniedbanie Samsunga w czasach, kiedy tak ważna staje się ochrona prywatności.

Wracając do sprzedaży, dla porównania: w 2014 Apple sprzedało 10 mln egzemplarzy iPhone’a 6 i 6 Plus przez… pierwsze 3 dni. Rok późnej, również w ciągu 3 dni, sprzedało 13 mln sztuk iPhone’a 6s/Plus. Firma nie podała danych o sprzedaży iPhone’a 7. Nie wiemy, czy była ona niższa, czy wyższa od poprzedników, ale musimy mieć na uwadze, że są to liczby obejmujące zaledwie pierwszy weekend sprzedaży.

Żeby było jasne – mimo kilku jego wad, wciąż uważam, że Galaxy S8 to świetny telefon. Dlatego tym bardziej dziwię się, że nie sprzedaje się aż tak dobrze.

300x300-oslo

Przeczytaj też:

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: