Kilka dni temu serwis Cashless poinformował, że w niektórych placówkach Poczty Polskiej występują problemy z płatnościami za pomocą Apple Pay – klienci nie byli w stanie zapłacić za pomocą usługi Apple w przypadku, gdy kwota do zapłaty wynosiła mniej niż 50 zł.
Firma eService, będąca operatorem terminali w urzędach pocztowych poinformowała, że przyczyną kłopotów jest jedna z wersji oprogramowania niektórych terminali płatniczych.
Terminale ze starszą wersją oprogramowania wymaga wyższej formy autoryzacji – podpisu klienta, przy kwocie poniżej 50 zł. Podpis ten musi być oczywiście porównany z podpisem na karcie płatniczej. Jasną sprawą jest, że w wypadku płatności mobilnej taka autoryzacja jest niemożliwa w momencie, gdy klient nie posiada przy sobie karty w wersji plastikowej. Nawet gdyby płacący miał kartę ze sobą, płacenie za pomocą Apple Pay traci cały sens, jeżeli i tak trzeba wyjmować kartę z portfela.
eService poinformował, przygotował już nową wersję oprogramowania i jest w trakcie implementowania nowego software’u. Operator w pierwszej kolejności aktualizuje te terminale, w których wystąpił dotychczas najwięcej płatności mobilnych.
Cała operacja wymiany oprogramowania ma zostać zakończona najpóźniej w ciągu trzech tygodni.
Więcej o Apple Pay w Polsce:
- Jak używać Apple Pay – wszystko, co musisz wiedzieć (kompletny przewodnik)
- Raport: użytkownicy sprzętu Apple rzucili się na terminale płatnicze – płacą Apple Pay częściej niż użytkownicy Google Pay i HCE
- Ogromny sukces Apple Pay w Polsce – z usługi korzysta już około 200 tys. osób. Kiedy kolejne banki?
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: Cashless.pl