Problemy z Apple Pay w placówkach Poczty Polskiej. Usterka ma być usunięta w ciągu trzech tygodni

Łukasz Bernaczyk   18 lipca 2018

Kilka dni temu serwis Cashless poinformował, że w niektórych placówkach Poczty Polskiej występują problemy z płatnościami za pomocą Apple Pay – klienci nie byli w stanie zapłacić za pomocą usługi Apple w przypadku, gdy kwota do zapłaty wynosiła mniej niż 50 zł.

Firma eService, będąca operatorem terminali w urzędach pocztowych poinformowała, że przyczyną kłopotów jest jedna z wersji oprogramowania niektórych terminali płatniczych.

berrolia

Terminale ze starszą wersją oprogramowania wymaga wyższej formy autoryzacji – podpisu klienta, przy kwocie poniżej 50 zł. Podpis ten musi być oczywiście porównany z podpisem na karcie płatniczej. Jasną sprawą jest, że w wypadku płatności mobilnej taka autoryzacja jest niemożliwa w momencie, gdy klient nie posiada przy sobie karty w wersji plastikowej. Nawet gdyby płacący miał kartę ze sobą, płacenie za pomocą Apple Pay traci cały sens, jeżeli i tak trzeba wyjmować kartę z portfela.

eService poinformował, przygotował już nową wersję oprogramowania i jest w trakcie implementowania nowego software’u. Operator w pierwszej kolejności aktualizuje te terminale, w których wystąpił dotychczas najwięcej płatności mobilnych.

Cała operacja wymiany oprogramowania ma zostać zakończona najpóźniej w ciągu trzech tygodni.

Więcej o Apple Pay w Polsce:


Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Źródło: Cashless.pl

Polecamy świetne gadżety, ThinkStore wysyła je szybko i ZA DARMO!

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką, niejednokrotnie z sukcesami.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: