Raport: użytkownicy sprzętu Apple rzucili się na terminale płatnicze – płacą Apple Pay częściej niż użytkownicy Google Pay i HCE

Tomek Czech   11 lipca 2018

Jacek Uryniuk z Cashless pisze, że z jego nieoficjalnych rozmów z bankowcami wynika, że użytkownicy Apple Pay charakteryzują się wysoką “transakcyjnością” – płacą swoimi smartfonami lub Apple Watchami bardzo często, zdecydowanie częściej niż osoby płacące przez Google Pay czy HCE.

Uryniuk otrzymał dane od Raiffeisen Polbank na temat liczby transakcji Apple Pay (“na razie jest to jedyna instytucja z Polski, która się na to zdecydowała”).

Tak więc w czerwcu, czyli w ciągu 12 dni funkcjonowania Apple Pay, klienci Raiffeisen Polbanku wykonali za pomocą tych płatności 21,2 tys. transakcji. Gdyby próbować to ekstrapolować na cały miesiąc mnożąc wynik z ostatniej dekady czerwca przez trzy i dzieląc przez liczbę użytkowników Apple Pay okazałoby się, że każdy z nich płaci iPhone’m średnio ponad 10 razy w miesiącu.

Dla porównania 6,9 tys. klientów korzystających z płatności HCE w Raiffeisen Polbanku przez cały II kw. wykonało 51,6 tys. transakcji. Daje to średnią 2,5 płatności na użytkownika miesięcznie.

Użytkownicy Apple Pay charakteryzują się też wyższą “transakcyjnością” niż użytkownicy Google Pay:

Raiffeisen Polbank podaje, że rozwiązanie to aktywowało dotąd 1873 klientów, którzy w czerwcu wykonali za jego pomocą 11,9 tys. płatności. Daje to średnią ponad 6 transakcji miesięcznie na osobę.

Oprócz innych czynników, większa “transakcyjność” użytkowników Apple Pay na pewno wynika również stąd, że płacić można również Apple Watchem, a zegarek od Apple jest znacznie bardziej popularny niż smartwatche konkurencji, którymi można płacić za pomocą Google Pay.

Pod koniec czerwca Cashless podawało, że Apple Pay odniosło w Polsce ogromny sukces – po zaledwie dziesięciu dniach od premiery miało już około  200 tys. użytkowników.

Więcej o Apple Pay:

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Źródło: Cashless

q-JAYS Reference - EDYCJA LIMITOWANA - tylko 200 wyprodukowanych sztuk!

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: