Apple uruchomiło kolejny program naprawczy. Choć dotyczy on jednego z nowszych modeli iPhone’a, to tylko część z Was może mieć powody do obaw.
Do tej pory firma z Cupertino wypuściła kilkanaście programów wymiany lub przedłużenia okresu serwisowego dla całej gamy swoich produktów – telefonów, komputerów, a także akcesoriów Apple oraz Beats.
Tym razem sytuacja jest poważniejsza, ponieważ usterki płyt głównych zostały wykryte oraz potwierdzone w modelu iPhone’a 8. Choć producent nie zdradza genezy powstania owej wady, to przedstawia listę objawów, które mogą towarzyszyć usterce płyty logicznej:
- nieoczekiwane wyłączanie się urządzenia;
- frozen screen, czyli zawieszanie się np. na jabłku podczas próby uruchomienia;
- całkowity brak możliwości włączenia iPhone’a.
Ważnym jest, żeby zaznaczyć, że program dotyczy tylko modeli 4,7” (z wyłączeniem iPhone’a 8 Plus) zakupionych w okresie od września 2017 do marca 2018 roku w jednym z podanych krajów: Australia, Chiny, Hongkong, Indie, Japonia, Makao, Nowa Zelandia, Stany Zjednoczone.
Jeżeli nabyłeś sprzęt z innego źródła niż od autoryzowanych sprzedawców na terenie naszego kraju, możesz upewnić się czy Twój iPhone 8 podlega naprawie poprzez wpisanie numeru seryjnego na stronie wsparcia. Uzyskanie potwierdzenia będzie podstawą do dalszych czynności serwisowych.
Sprzęt oddany do serwisu nie może posiadać śladów nieautoryzowanej ingerencji, ani żadnych uszkodzeń mechanicznych, począwszy od zbitego wyświetlacza, poprzez uszkodzoną tylną szybę, wygiętą obudowę czy pęknięte szkło kamery.
Wszystkie z tych usterek wykluczą iPhone’a z dalszego procesu serwisowego, który najprawdopodobniej będzie polegał na odesłaniu sprzętu przez autoryzowane serwisy bezpośrednio do centrum naprawczego Apple, gdzie – jak sama nazwa programu wskazuje – w wadliwych jednostkach zostaną wymienione płyty główne. Wiąże się to ze zmianą tacki SIM, na której widniałby stary numer IMEI oraz ponowną kalibracją Touch ID.
Informacja o programie nie znalazła się na polskiej stronie Apple i zapewne nie zostanie w ogóle przetłumaczona. Takie posunięcie nie dziwi zważywszy na fakt, że akcja serwisowa nie obejmuje telefonów z polskiej dystrybucji. Bardzo podobna sytuacja miała miejsce w przypadku problemu „No Service Issue” dla iPhone’a 7.
Czytaj także:
- Wraz z iOS 14.2 Apple po cichu wprowadziło obsługę rozmów FaceTime HD w rozdzielczości 1080p
- Apple iPhone 11 vs. iPhone XS – który lepszy dla małego przedsiębiorcy?
- Tej marki nie trzeba nikomu przedstawiać – akcesoria mophie w megapromocji w ThinkStore
- Nagrywanie wideo z kilku kamer iPhone’a jednocześnie możliwe dzięki nowej aplikacji DoubleTake
- Nagrywanie wideo kilkoma kamerami jednocześnie możliwe także przy użyciu iPhone’a XS, XS Max, XR i najnowszych iPadów Pro