W 4. kwartale 2018 Apple sprzedało o 2 mln mniej smartfonów niż Samsung. Ale w całym 2018 to Samsung zanotował większy spadek sprzedaży

Łukasz Bernaczyk   1 lutego 2019

Analitycy z IDC oszacowali sprzedaż smartfonów poszczególnych firm w czwartym kwartale 2018 roku. Apple uplasowało się na drugim miejscu z wynikiem 68,4 mln sprzedanych sztuk i udziałem w rynku na poziomie 18,2%. O około 2 mln telefonów więcej sprzedał jednak Samsung, osiągając 18,7% udziału w rynku.

Jako, że Apple nie podaje już oficjalnych wyników sprzedaży iPhone’ów, w temacie tym musimy zawierzyć analitykom, którzy okazują się zwykle dość precyzyjni w swoich estymacjach.

Sprzedaż smartfonów w 4. kwartale 2018

Sumarycznie ostatni kwartał 2018 roku to 375,3 mln sprzedanych smartfonów, co w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017, kiedy sprzedaż wyniosła 394,6 mln sztuk, oznacza generalny spadek sprzedaży telefonów na całym świecie o 4,9%.

Jak mówią specjaliści, na chwilę obecną rynek smartfonów jest w fazie spadkowej i zachowuje się bardzo nieprzewidywalnie. Po za kilkoma rynkami o dużym wzroście sprzedaży jak Indie, Indonezja, Wietnam czy Korea, niewiele dobrego można powiedzieć o biznesie smartfonowym.

Przyczyn globalnego spadku sprzedaży telefonów IDC upatruje w wielu czynnikach, m.in. w nasyceniu wielu rynków, wydłużającym się czasie użytkowania sprzętu, nieustabilizowanej sytuacji ekonomicznej i politycznej na całym świecie. Innym powodem może być też według ekspertów rosnąca frustracja użytkowników, spowodowana ciągle rosnącymi cenami sprzętu.

Apple na tle konkurencji

Mimo nieco gorszego okresu jeżeli chodzi o sprzedaż iPhone’ów, Apple uplasowało się na drugim miejscu wśród największych sprzedawców smartfonów w 4 kwartale 2018 roku. Gigant z Cupertino sprzedał w tym czasie 68,4 mln sztuk swoich telefonów.

Choć wynik jest naprawdę dobry, a na pewno lepszy niż przewidywano jeszcze kilka tygodni temu, należy przypomnieć, że rok temu w 4 kwartale Apple sprzedało 77,3 mln swoich smartfonów, co oznacza spadek o 11,5%.

Generalnie jedna sprzedaż iPhone’ów w całym 2018 roku wyniosła 208,8 mln sztuk przy 215,8 sprzedanych telefonów w 2017 roku. Oznacza to 3,2% spadku sprzedaży rok do roku.

Paradoksalnie, jest to bardzo dobry wynik, bo pod uwagę musimy wziąć fakt, że cały rynek smartfonów, porównując rok 2018 do 2017, zanotował spadek o 4,1%. Dla porównania, w tym samym czasie Samsung zanotował spadek o 8%.

Koreańska firma sprzedała w ostatnim kwartale 2018 roku 70,4 mln telefonów (2 mln więcej niż Apple) ale również zanotowała spadek, w porównaniu ze sprzedażą w ostatnich trzech miesiącach 2017 roku o 5,5%.

Trzecie miejsce w zestawieniu zajął Huawei ze sprzedanymi 60,5 mln smarfonów. Dale w zestawieniu znaleźli się kolejno OPPO i Xiaomi z wynikami odpowiednio 29,2 mln i 28,6 mln sztuk.

Majowe rewolucje cenowe - Apple w ratach 0%

Źródło

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: