Analitycy podsumowali globalną sprzedaż smart-zegarków w 2018 roku. Apple Watch to nie tylko lider tego rynku, można spokojnie mówić o absolutnej dominacji firmy z Cupertino w tym segmencie.
Jak wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics, w 2018 roku sprzedano 45 mln. smartwatchy na cały świecie. Połowę z tego, dokładnie 22,5 mln sprzedanych sztuk to dorobek Apple.
Druga połowa podzieliła się na zegarki pozostałych firm, wśród których najwięcej sprzedał Fitbit (5,5 mln szt.), na kolejny miejscach uplasowali się Samsung (5,3 mln szt.) oraz Garmin (3,2 mln szt.).
Wprawdzie procentowy udział Apple w sprzedaży inteligentnych zegarków spadł do 50,7% w roku 2018 z 60,4% w roku 2017, jednak patrząc ilościowo, Apple sprzedało w 2018 r. o 4,8 mln zegarków więcej niż rok wcześniej.
Czy Apple utrzyma dominację na rynku smartwatchy w tym roku? Tego do końca nie wiemy, wiele będzie zależało od tego, co zobaczymy w piątej generacji Apple Watcha oraz od postępu konkurencji w tej dziedzinie. Osobiście uważam, że może procentowo udział Apple znów troszkę zmaleje, jednak sprzedaż jednostkowa ustanowi kolejny rekord.